تشکیل جامعه خوشبخت در گرو ترویج سبک زندگی فاطمی

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود پیاده کنیم و جامعه ما جامعه زهرایی شود و اخلاق و کردار و رفتار و اعمال ما مطابق دستورات دین مبین اسلام و بر اساس سبک زندگی فاطمی باشد این جامعه قطعا خوشبخت خواهد بود.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی-امام جمعه طبس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به تعبیر امام زمان(عج) الگوی تمام عیار برای بشریت است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی فاطمی می تواند در زندگی امروزی ما نقش بزرگی را ایفا کند، افزود: حضرت زهرا(س) یک بنده به تمام معنا برای خدا بود و عبادت و اخلاق، خانه داری، مردم داری، همسرداری و حرمت و احترام حضرت زهرا(س) به پدر بزرگوارشان و کلام حضرت زهرا(س) برای ما راه گشا است.

امام جمعه طبس در ادامه عنوان کرد: اگر ما به سبک زندگی حضرت زهرا(س) توجه کنیم قطعا در روز قیامت از عنایت ایشان بهره مند خواهیم شد چرا که رضایت حضرت زهرا(س)، رضایت خداوند متعال است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اگر سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود پیاده کنیم و جامعه ما جامعه زهرایی شود و اخلاق و کردار و رفتار و اعمال ما مطابق دستورات دین مبین اسلام و بر اساس سبک زندگی فاطمی باشد این جامعه ما قطعا خوشبخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما ترویج سبک زندگی قرآنی و اهل بیتی در جامعه است، افزود: یکی از بهترین مصادیق زندگی در جامعه، زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که بهترین زوج در طول تاریخ بشریت بودند و نظیر و نمونه ندارند و طی ۹ سال زندگی خود یک ذره کدورت نسبت به یکدیگر نداشتند.

امام جمعه طبس در ادامه گفت: متاسفانه برخی از زندگی های امروزی با اخم و شکایت و غیره مواجه شده که نشان می دهد در حال فاصله گرفتن از مسیر اصلی هستیم و ترویج سبک زندگی فاطمی یک امر لازم و ضروری است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: صدا و سیما و رسانه ها و کارشناسان مذهبی باید در تریبون های رسمی جامعه و در فضای مجازی و حتی در مدارس به بحث ترویج سبک زندگی فاطمی بپردازند چرا که سعادت ما در گرو عنایات این خاندان بزرگوار است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، کار خانه داری را بر همه چیز ترجیح دادند، افزود: ایشان خوشحال بودند که نیازی نیست در جامعه در بین نامحرمان حضور یابند و در عین حال در اجتماع اقدامات موثری را انجام می دادند و به پاسخ دادن به سوالات بانوان و احکام شرعی می پرداختند و در عرصه اجتماع با جدیت حضور داشتند.

امام جمعه طبس در پایان بیان کرد: حضرت زهرا(س)، در موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند نقش ارزنده ای داشتند و امیدواریم سبک زندگی ما، سبک زندگی فاطمی باشد.

کد خبر 1742382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha