زن و مرد در اسلام از جایگاهی بالایی برخوردارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: زن و مرد در نگاه خداوند تبارک تعالی فرقی ندارند و  امروزه زنان در دین اسلام جایگاه بالایی دارند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ۱۳ دی ماه در دومین کنگره ملی بانوان تاثیر گذار استان که در سالن اداره برق برگزار شد، گفت: زنان در دوران جاهلیت  و غرب هیچ جایگاهی نداشتند و حتی دختران خود را زنده به گور می کردند.

وی افزود: نگاه غرب به زنان به صورت کالا است و هیچ جایگاهی به مقام زنان قائل نیستند. 

 امام جمعه ارومیه عنوان کرد: با پدید آمدن دین اسلام بر تمام افکار باطل خط بطلان کشید و به زن جایگاهی والا اعطا کرد. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر مقام زن را احیا کرد، گفت: اسلام بین زن و مرد از نظر جنسیتی تفاوتی قائل نیست و خداوند بر زنان نسبت به مردان رئوف‌تر و مهربانتر است. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داذ: فعالیت اجتماعی و تعداد متخصصین زنان در کشور امروزه در مقایسه با قبل از انقلاب در اکثر عرصه ها قابل مقایسه نیست. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) عامل افتخار زنان جامعه اسلامی است، گفت:  باید زنان جامعه این بانو را الگوی خود قرار دهند. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی،افزود: سردار سلیمانی بیش از ۴۰ سال مجاهدت کرد و در وصیت نامه اش به تبعیت از رهبری سفارش کرده است.

کد خبر 1742384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha