ساخت مسجد و مراکز فرهنگی در شهرک‌های جدید الاحداث مورد توجه باشد

مرادلو با تأکید بر توجه بیشتر به ساخت مساجد و مراکز فرهنگی در شهرک های جدید الاحداث بیان کرد: در شورای ششم این موضوع به شدت مورد توجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، منصور مرادلو، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان امروز ۱۴ دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات زیرساختی شهر زنجان نبود مراکز فرهنگی در شهرک های اغماری است، گفت: متاسفانه در زمان ساخت به برخی از زیرساخت ها از جمله کتابخانه و مسجد توجهی نشده است و شهرک ها از این امکانات محرومند.

وی افزود: متاسفانه امروزه  بیشتر از تعداد مدارس شهرک ها طلافروشی و لباس فروشی و انواع اقسام فروشگاه‌های مربوط به تزئینات و تجملات وجود دارد؛ چرا چون مشتری دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان گفت: البته این به معنای علاقه نداشتن مردم به مراکز فرهنگی نیست؛ نه؛ ولی ما با فرهنگ‌های غلط مردم را طوری پیش برده‌ایم که خواه ناخواه علاقه ای به فرهنگ و مطالعه و ... سایر موضوعات فرهنگی ندارند.

مرادلو با تأکید بر توجه بیشتر به ساخت مساجد و مراکز فرهنگی در شهرک های جدید الاحداث بیان کرد: در شورای ششم این موضوع به شدت مورد توجه است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری شورا و شهرداری در برگزاری اجلاس سراسری نماز بیان کرد:  با بیان اینکه سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

مرادلو گفت:  این اجلاس یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و دینی کشور است که با پیگیری صورت گرفته امسال زنجان میزبان آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه به علت اهمیت این اجلاس؛ برنامه‌های جانبی از قبل شروع و اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه شعار اجلاس هم نماز نسل نو است؛ از همین رو برنامه‌های ترویجی در مدارس اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از جمله همکاری های شهرداری در این بحث برگزاری مسابقه فرهنگی نماز با عنوان به رنگ قنوت، برگزاری نماز جماعت در مساحد با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه کتابخوانی در حوزه نماز، هماهنگی برای اکران نخستین طرح دیوارنگاره با موضوع نماز است.

کد خبر 1742582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha