سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی تلفات انسانی خود را پنهان می‌کند/ جنگ غزه تحقیر واقعی صهیونیستهاست

سید حسن نصرالله امروز در مراسم یادبود حاج« محمد یاغی» گفت: کارشناسان در رژیم صهیونیستی می گویند که آمار واقعی کشته شدگان سه برابر آنچه است که ارتش اشغالگر اعلام می کند و بیش از دو هزار زخمی وجود دارد که بیشتر آنها در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النشره، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز( ۱۵ دی ۱۴۰۲) در مراسم یادبود حاج محمد یاغی " ابوسلیم"، دستیار اجرایی دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران، ملت و مسئولان ایران و خانواده های قربانیان انفجار تروریستی کرمان تسلیت می گویم. خون آنها هدر نمی رود و از خداوند برای شهدا علو درجات و زخمی ها شفای عاجل داریم.

سید حسن نصرالله همچنین به  مرجعیت عراق و حشد شعبی و ملت عراق به دلیل شهادت ابوتقوی السعیدی و همراهانش را به دلیل هدف قرار گرفتن مستقیم مقر حشد شعبی توسط پهپاد آمریکایی تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره رابطه برادری و محبت و دوستی و اعتماد کامل به یکدیگر، گفت: امام موسی صدر یکی از الهام دهندگان به محمد یاغی بود، رفاقت ما ۴۰ سال ادامه داشت تا قبل از ۱۹۸۲ و قبل از جنگ مسئولیت بسیاری در پیش گرفتیم و پس از آن به حزب الله آمدند به مانند خیلی ها به حزب الله آمدند و جان خود را در دست گرفتند. تقدیرما این بود با ابوسلیم با یکدیگر در حزب الله لبنان کار کنیم، من مسئول منطقه بقاع و او معاونم بود.

وی ادامه داد: از هشتم اکتبر با حمله صهیونیستی وارد نبرد شدیم و تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیستی را هدف قرار دادیم و مقاومت نزدیک به 670 عملیات نظامی انجام داد و 48 پایگاه و 50 نقطه مرزی و 17 شهرک صهیونیستی را هدف قرار داد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این مسئله تجهیزات فنی مورد هدف توسط مقاومت صدها میلیون دلار ارزش داشت، گفت: تعداد زیادی تانک و تجهیزات نظامی تخریب شده است.

نصرالله افزود: ما اطلاعات خوب و دقیق و تصاویر و فیلم‌هایی در خصوص مواضع و تجمعات دشمن به دست آوردیم، دشمن به شدت پنهانکاری دارد و نه به کشته‌هایش و نه مجروحانش افتخار نمی کند.

وی تاکید کرد: کارشناسان در رژیم صهیونیستی می گویند که آمار واقعی کشته شدگان سه برابر آنچه است که ارتش اشغالگر اعلام می کند و بیش از دو هزار زخمی وجود دارد که بیشتر آنها در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار دارند.

نصرالله افزود: دشمن تلفات انسانی خود در جبهه ما را به عنوان بخشی از جنگ روانی پنهان کرده است تا دربرابر جامعه‌اش شرمنده نشود، زیراآنچه در حال وقوع است، یک تحقیر واقعی برای اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما اهداف نظامی، افسران، سربازان را هدف قرار دادیم و اگر به خانه‌ای حمله کردیم پاسخی به هدف قراردادن غیرنظامیان ماست.

وی ادامه داد: هدف جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن اعمال فشار بر دشمن و خسته کردن آن به منظور آتش بس در غزه است.

نصرالله گفت: اشتباهات جدیدی ارتش صهیونیستی در غزه در نتیجه ترس و نگرانی و خستگی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از لبنانی‌ها یا نادان هستند یا نادیده می گیرند، زیرا از سال 1948، رژیم صهیونیستی به خانه‌ها و غیرنظامیان و ارتش حمله می کند و مرتکب کشتار می شود. من به استعمارگران و شهرک نشینانی که هرروز فریاد می‌زنند و می‌ترسند و از دولت‌شان می خواهند از نظر نظامی با لبنان محکم برخوردکنند، می گویم این گزینه برای شما و دولت شما اشتباه است و اولین کسی که بهای آن خواهد پرداخت شما و شهرک نشینان شمال هستید، بلکه باید از اسرائیل بخواهید که جنگ خود با غزه را متوقف کند.

نصرالله تاکید کرد: ما اکنون با فرصت تاریخی برای آزادسازی کامل هر وجب از خاک سرزمین‌مان روبه رو هستیم و معادله‌ای را تثبیت کنیم که مانع دشمن از نفوذ به حاکمیت کشورمان شود. این فرصت بار دیگر توسط جبهه لبنان باز شده است.

نصرالله درباره ترور صالح العاروری، تاکید کرد: پاسخ قطعا خواهد بود، ما از این عبارت در مکان و زمان مناسب استفاده نکردیم.

وی افزود: ترور شیخ صالح العاروری به قطع هرگز بدون پاسخ یا مجازات نخواهد بود. این تصمیم امروز به دست میدان است و قطعا خواهد آمد و ما هرگز نمی توانیم در مورد نقض این سطح از خشونت سکوت کنیم و این بدان معنی است که لبنان در معرض دید خواهد بود.

سید حسن نصرالله درباره عملیات نظامی مقاومت عراق، گفت: علت واقعی پشتیبانی از غزه است و کاخ سفید از آن نگران است، زیرا در اوکراین در تنگنا قرار دارد. ایالات متحده آمریکا نمی خواهد جنگ در منطقه را گسترش دهد. از برکات اقدام مقاومت اسلامی در عراق در بازکردن جبهه خود برای یاری غزه این است که دولت عراق دربرابر یک فرصت واقعی برای رهایی از شر اشغالگر آمریکایی قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز فرصت تاریخی برای دولت و مجلس و ملت عراق است تا اشغالگران و قاتلان کسانی که خون عراقی‌ها و ایرانی‌ها و ملت‌های منطقه را ریخته است، بیرون کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آمریکایی، داعش در ایران را کنترل می کنند، سپس می‌گویند، ما ارتباطی با انفجار کرمان نداریم، شما آن را ساختید که مرتکب این کار شدند.

وی ادامه داد: چه کسی داعش را امروز در سوریه فعال می‌کند؟

نصرالله تاکید کرد: امروز فرصت خروج نیروهای آمریکا از عراق است که خروج نیروهای آمریکایی از شرق فرات را دنبال خواهد داشت و این از برکات ملی همبستگی با غزه است.

وی گفت: کسانی که امروز محور مقاومت را دست کم می‌گیرند، کسانی هستند که از آغاز حمله به غزه اقدامی نکردند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: جهاد، عزت می آورد و پرهیز از آن ذلت. هرکس از جهاد غافل شود، خداومد جامه ذلت به او می‌پوشاند.

نصرالله گفت: از موهبت‌های ملی این است که دولت صنعاء یک گروه داخلی نیست، بلکه بخشی از معادله بین‌المللی شده است که جهان دربرابر آن ایستاده است. پیام یمن امروز به آمریکا این سات که شما با جنبش انصارالله روبه رو نیستید، بلکه با ده‌ها میلیون نفر از ملت یمن که سابقه شکست دادن متجاوزان را دارد، مواجه‌اید.

نصرالله خطاب به خانواده‌های شهدای مقاومت اسلامی، گفت: اگر شرایط امنیتی من نبود، آرزو و امیدماین بود که در کنار شما بایستم و دست و پیشانی شما را ببوسم و به همه سخنان شما گوش دهم، این همان چیزی است که از این محیط حسینی کربلایی انتظار داریم.

وی گفت: می دانید این نبرد یعنی چه؟ اگر دشمن مقاومت را در غزه شکست دهد، مردم آن را آواره کند، هدف بعد از آن، جنوب لبنان خواهد بود.

سید حسن نصرالله، خطاب به مبارزان شجاع عاشق شهادت گفت: پیام‌هایی از جبهه درباره حوادث معنوی و روحی دریافت می کنم. مبارزان در منطقه سرد و زیر باران و بمباران می‌جنگند و پیشروی می‌کنند و به مواضع دشمن حمله می کنند، کسانی که نقض جدی ضاحیه می کنند. ما به رزمندگان درود و تقدیر و تجلیل و دعای خیر برای ثبات و پیروزی‌شان داریم و خداوند همه حملات آنها را جبران کند و به آنها توفیق دهد تا با حقانیت خونشان و شب زنده داری و خستگی روزه،  این پیروزی را برای لبنان، فلسطین و همه امت اسلامی به ارمغان بیاورند.

کد خبر 1742863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha