رفتار محبت‌آمیز زوجین از مهمترین عوامل استحکام بنیان خانواده

استاد حوزه و کارشناس مسایل خانواده گفت: رفتار محبت آمیز زوجین از مهم ترین عوامل استحکام بخش بنیان خانواده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، یا بیان اینکه رفتار محبت آمیز زوجین از مهم ترین عوامل استحکام بخش بنیان خانواده است گفت: حقیقتاً بسیاری از مشکلات خانواده ها ریشه در نبود یا ضعف عنصر محبت دارد، چه آن که محبت و مودت میان زوجین و سپس فرزندان به زندگی آن ها قوام و استحکام بخشیده و به تدریج زمینه ساز حل مشکلات می شود.

استاد حوزه و کارشناس مسایل خانواده افزود: از سوی دیگر رویکرد محبت آمیز فرد با اعضای خانواده به خصوص همسرش سبب جلب محبت الهی می گردد.

وی تأکید کرد: همین محبت و صمیمت است که چه در بحث فرزندآوری و چه تربیت فرزندان به یاری زوجین آمده و به آن ها کمک می کند که بر اساس آموزه های ناب اسلامی بتوانند فرزندان خوب و صالحی به جامعه عرضه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: نباید در زندگی محبت به جای محبت باشد و نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه باشد به این معنا که زن و مرد وقتی به همدیگر محبت می کنند که دیگری نیز به آن محبت کرده باشد.

وی افزود: محبت زوجین به همدیگر محکم ترین چیزی است که می تواند بنیان خانواده ها را استحکام بخشیده و پایدار نگه دارد چرا که اگر محبت در خانواده مطرح نباشد، هیچ نقطه امنی برای خانواده باقی نخواهد ماند.

کد خبر 1743092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha