حمایت ارشاد از طرح‌های ابتکاری و جریان‌ساز در قالب قرارگاه شهید آوینی/ ١٣۵ هنرمند گلستانی امسال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

متین از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از طرح‌های ابتکاری، جریان‌ساز، توانمندساز فرهنگی در قالب قرارگاه شهیدآوینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، الهام‌ متین امروز (یکشنبه ١٧ دی) در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر، فعالان قرآنی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان که با حضور استاندار گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر گلستان و حل مطالبات به حق آنها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حمایت طرح‌های ابتکاری، جریان‌ساز، توانمندساز فرهنگی در قالب قرارگاه شهید آوینی خبر داد و افزود: سفر دوم رئیس جمهور به استان آثار و برکات زیادی در حوزه فرهنگ و هنر داشت.

وی ادامه داد: در این سفر ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافت که ۱۱ پروژه نیمه‌تمام در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مرحله بهره‌برداری می رسند.

متین اظهارداشت: همچنین ٩۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اختصاص یافت که باعث ایجاد یک جریان فرهنگی در سطح استان رقم خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی بازارچه صنایع دستی در گرگان، افزود: اقدامات و رایزنی های لازم برای راه‌اندازی این بازارچه با دستگاه های مرتبط انجام شده است تا با افتتاح آن با فروش آثار هنری، هنرمندان نیز به درآمدزایی برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص پرداخت تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر نیز گفت: امسال ۱۳۵ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از یکصد میلیارد ریال با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به هنرمندان گلستانی پرداخت شد.

وی افزود: برای نخستین بار امسال با تلاش و زحمات هنرمندان گلستانی سه فیلم کوتاه تولیدی از استان گلستان به جشنواره فیلم کوتاه ایران راه پیدا کرد.

متین خاطرنشان کرد: در سطح استان هفت هزار نفر هنرمند در رشته های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی در گلستان، گفت: هم اکنون هنرستان هنرهای زیبا دخترانه با ۱۲۰ هنرجو در گرگان در حال فعالیت و  هنرستان هنرهای زیبا پسرانه نیز در دستور کار  قرار دارد تا با راه اندازی این دو هنرستان، هنرمندان تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

کد خبر 1743236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha