لزوم توجه به جهاد تبیین در مراسم معنوی اعتکاف

حجت الاسلام صالح پرور با تاکید بر اینکه اعتکافی که در آن به جهاد تبیین توجه نشود ارزش پایینی دارد، خطاب به خادمان اعتکاف خراسان جنوبی گفت: جهاد واجب و مقدس است و این بحث «جهاد تبیین» سیاسی نیست عین عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدهادی صالح پرور امروز دوشنبه (۱۸ دی) در همایش خادمان اعتکاف در بیرجند اظهار داشت: به مسئله روایت درست اعتکاف توجه داشته باشید.

مبلغ و کارشناس مذهبی بیان کرد: در بطن فتنه عجیب و غریب و بی سابقه زن، زندگی، آزادی که سال گذشته اجرا شد و هنوز هم کشف حجاب می کنند و یکی از مرکزهای کنشگری آن نوجوانان بودند، از آمار ۴۰۰ هزار نفری نوجوانان معتکف متاسفانه غافل شدیم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر دختر دانش آموز بودند و چه قدر این موضوع را روایت کردیم! هیچ کس به آن نپرداخت و باید از اعتکاف می گفتیم و فضای مجازی را از این موضوع پر می کردیم.

حجت الاسلام صالح پرور با بیان اینکه قصه اعتکاف و حضور نوجوانان می توانست قصه فتنه گذشته را از بین ببرد، افزود: اما هیچ کس به این موضوع توجه جدی نکرد و متاسفانه ذهن های ما به جنگ شناختی مسموم شده است.

مبلغ و کارشناس مذهبی در ادامه عنوان داشت: ۱۵ سال است که مدیریت اعتکاف دانش آموزی را اجرا می کنم و قبل از فتنه ۱۴۰۱ در تهران سه مسجد اعتکاف دانش آموزی داشتند که در سال ۱۴۰۱ این تعداد به یکصد مسجد رسید و در سال ۱۴۰۱ دچار سونامی اعتکاف دانش آموزی و نوجوانان شدیم و جهش ۱۰ برابری داشت.

حجت الاسلام صالح پرور بیان کرد: با همین نسخه اعتکاف می توان آمار خودکشی در جهان را کاهش داد و به دنبال این بروید که اعتکاف را بین المللی کنید. در صورتی محقق می شود و در جهان صدا خواهد داشت که از لشکر سلام فرمانده ای ها و دهه نودی ها استفاده کنید.

وی ادامه داد: قشر دهه نودی را باور کنید و به آنان میدان دهید قطعا می توانند این قشر اعتکاف را بین المللی کنند و نوجوانان راه حل مشکلات کشور هستند و به جوانان و نوجوانان میدان دهید تا کار کنند.

مبلغ و کارشناس مذهبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی فناوری اعتکاف و راه اندازی جبهه مقاومت دارد، گفت: به درایت مقام معظم رهبری و به برکت خون شهیدان امروز میلیون ها نفر در مساجد حضور می یابند و اعتکاف را رقم می زنند و جلودار این موضوع، نوجوانان هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام هدف خود را بر روی دهه نودی ها و دهه هشتادی ها گذاشته است،خطاب به خادمان اعتکاف گفت: درب مساجد را برای حضور نوجوانان باز کنید و امروز به برکت انقلاب اسلامی، اعتکاف بالنده شده است.

حجت الاسلام صالح پرور با بیان اینکه اعتکافی که در آن به جهاد تبیین توجه نشود ارزش پایینی دارد، افزود: به برنامه های عبادی و سیاسی و فرهنگی در سه روز اعتکاف توجه کنید و جهاد واجب و مقدس است و این بحث سیاسی نیست عین عبادت است.

وی در پایان گفت: ۳۱ هزار هیئت دانش آموزی در کشور داریم و هیچ جای دنیا وجود ندارد و هیچ کشوری مثل ایران نیست، به نشر و روایت خوبی ها و جهاد تبیین توجه ویژه ای داشته باشید.

کد خبر 1743297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha