طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» به کانون شهید رجایی یاسوج رسید

به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در مسجد فاطمه الزهرا (س) محمودآباد یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای می فرمایند: «مساجد یک محل هر کدام یک پایگاه قرآنی باشند و با هم ارتباط داشته باشند؛ با هم مسابقه بدهند. این بهترین مشوّق است برای اینکه جوانها و نوجوان‌ها وارد وادی قرآن‌خوانی بشوند.» ۱۴۰۱/۰۱/۱۴

امروز مساجد با توجه به نرم‌افزار فکری و فرهنگی اصیل اسلامی‌که برگرفته از قرآن است می‌توانند در میدان هجمه جنگ ترکیبی دشمن، نوجوان و جوان را با زلال معارف اسلامی‌آشنا و با تلاشی از جنس جهاد تبیین، شبهات و هجمه‌های دشمنان را خنثی و نسل جوان را برای نقش‌آفرینی در مسیر انقلاب آماده کنند.

راهی که جز با تمسک به قرآن، و حرکت برنامه‌ریزی شده برای قرآنی شدن جامعه، فهم جایگاه تمدنی مسجد و همکاری و مشارکت مؤمنین امکان‌پذیر نخواهد بود.

از سوی دیگر علاوه بر فعال بودن هر مسجد، یکی ازکارهای مهم دیگر شکل‌گرفتن شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آن‌ها با یکدیگر است؛ ارتباطی که به ترویج فرهنگ قرآنی کمک می‌کند. 

با این نگاه و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌در خصوص قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام به اجرای  طرح ملی مساجد پایگاه قرآن نموده است.

پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر قرارگاه قرآنی شدن مساجد، طرحی با عنوان طرح ملی «مسجد پایگاه قرآن» به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شد تا فعالیت‌های قرآنی در مساجد کشور با نظم و نظام بهتری راهبری شود.

با توجه به برگزاری طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شکل گرفت؛ برنامه‌ریزی‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای این طرح انجام شد.

بر اساس این برنامه ریزی، تلاوت مجلسی قرآن کریم با محوریت مساجد پایگاه قرآن بعد از نماز مغرب و عشا در برخی مساجد این استان آغاز شده است .

در این راستا به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» این هفته توسط کانون شهید رجایی شب گذشته (۱۸ دی ماه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد فاطمه الزهرا (س) محمودآباد سفلی یاسوج برگزار شد.

کد خبر 1743429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha