«هیچ گاه» با نگاهی عرفانی به مفهوم «شهادت» منتشر شد

کتاب «هیچ‌گاه»، مجموعه‌ای از نثرهای ادبی با نگاهی عرفانی به مفهوم «شهادت» با نویسندگی اسماعیل محمدپور منتشر شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، کتاب «هیچ گاه» که با نگاهی عرفانی به مفهوم «شهادت» توسط نویسنده و پژوهشگر گیلانی، اسماعیل محمد پور منتشر شده است در ۷۲ صفحۀ قطع رقعی و جلد شومیز از سوی انتشارات رَج به زیور طبع آراسته و به تازگی روانۀ بازار نشر شد.

در بخشی از متن کتاب آمده است «شهادت در نقطۀ مقابل غیبت قرار دارد؛ گو اینکه شهید، پس از شهادت از پردۀ غیبت خارج می‌شود و به عالم وجود و حضور و شهود پا می‌گذارد و ما عافیت‌جویان دنیا اندیش را راهی به این مفهوم نیست که چگونه مرگ می‌تواند انسان را از عدم به وجود بکشاند؛ از سکون به حرکت، از غیبت به حضرت، از کثرت به وحدت!؟  
در مرگ سرخ، منزلتی است که همۀ حجاب‌ها به‌واسطۀ آن کنار می‌روند و عالم غیب به عالم شهود بدل می‌شود و شهید بی‌واسطه و بی‌حجابی، در معرض تجلی ذات قرار می‌گیرد».

گفتنی است، اسماعیل محمدپور، شاعر، نویسنده و پژوهشگر گیلانی متولد شهریور سال ۵۸ در لاهیجان است. وی صاحب چند عنوان مقاله و نقد ادبی چاپ شده در نشریات استانی و کشوری است و موفقیت های کشوری و استانی زیادی را در سال های گذشته تا کنون در کارنامه خود دارد.

«تمام سهم من»، «آسمونه گورشابو سینه(سینه ی سوخته ی آسمان)، «اجازه‌های بی‌جواب»، «قطاری از جمهوری شهریور»، «مسافران رشت – اورشلیم»، «ای‌باغه سورخه گولان(گل‌های سرخ این باغ)، «گردآوری شعر گیلکی دفاع مقدس» و «شبیه اسماعیل»، «سطرها و حاشیه‌های همیشه»، «این شعرها ادامه باران است»، «شلیکم کن پیش از آنکه باروتم نم بکشد»، «قهرمان»، «تن‌ها تنها»... از جمله این کتاب‌ها هستند.

کد خبر 1743604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha