درخواست ۳۶ خاخام در سالن شورای امنیت برای آتش بس در غزه

۳۶ خاخام و طلاب علوم دینی یهودی با حضور در سالن شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، ۳۶ خاخام و طلاب علوم دینی یهودی از سازمان‌های آمریکایی توانستند در داخل سالن شورای امنیت سازمان ملل اعتراض کنند و خواستار آتش بس در غزه شوند.

خاخام ها درچارچوب در چارچوب تور ارشادی برای بازدید وارد سازمان ملل متحد شدند و پس از ورود به سالن شورای امنیت، تالیت( شال ویژه نماز یهودی) و کوفیه‌های فلسطینی به سر کردند و پارچه هایی را بیرون آوردند که روی آن نوشته شده بود: اکنون آتش بس را متوقف کنید و بایدن استفاده از وتو علیه آتش بس را متوقف کند.

آنها تصاویری را در حساب کاربری‌شان درپلتفرم «X» منتشر کردند، همچنین به انتشارفیلمی از لحظه اعتراض در داخل سالن شورای امنیت و برافراشتن پلاکاردهایی برای آتش بس اقدام کردند.

این اعتراض‌ها توسط گروه‌هایی همچون صدای یهودی برای صلح، یهودیان برای عدالت نژادی و اقتصادی و خاخام‌ها برای آتش بس برگزار شد.

 ایالات متحده هنوز از تصویب قطعنامه هایی جلوگیری می کند که برای اعمال آتش بس نسبت به حملات وحشیانه مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای نود و ششمین روز پیایی به شورای امنیت ارایه شده است، در نتیجه این حملات بیش از ۲۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۷ هزار نفر زخمی  ودو میلیون فلسطینی از خانه های خود آواره شدند و بخش بزرگی از نوار غزه از بین رفته است.

 تظاهرات فعالان در ایالات متحده افزایش یافته است، آنها اخیرا پل ها و جاده های حیاتی را در نیویورک و لس آنجلس بسته و در مقابل کاخ سفید و کنگره تظاهرات هایی را برای رد مداوم حملات علیه نوار غزه برپا کرده‌اند.

فعالان توانستند «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را در حین سخنرانی در کارولینای جنوبی با شعار آتش بس در غزه غافلگیر کنند؛  بایدن پاسخ داد که احساسات آنها را می فهمد و با رژیم اسرائیل برای خروج از غزه همکاری می کند.

کد خبر 1743642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha