درخواست مسلمانان برای حمایت کانادا از پرونده جنایات جنگی اسرائیل در لاهه

سازمان‌های اسلامی در کانادا در نامه‌ای به دولت این کشور خواستار حمایت از تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، سازمان‌های اسلامی در کانادا در نامه‌ای به دولت این کشور خواستار حمایت از تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شدند.

این درخواست با حمایت «شورای ملی مسلمانان کانادا »به «جاستین ترودو»، نخست وزیر این کشور ارائه شد.

شورای ملی مسلمانان کانادا در این باره گفت: ۲۵۰ گروه جامعه مدنی و سازمان اجتماعی کانادایی نامه سرگشاده مشترکی به نخست وزیر نوشته و از دولت درخواست کردند که از روند رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دادگاه بین‌المللی جنایی لاهه حمایت کند.

پنج کشور شامل آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، کومور و جیبوتی از دادگاه لاهه خواسته اند تا به جنایات جنگی اسرائیل رسیدگی کندو شورای ملی مسلمانان کانادا و سازمان های امضاکننده نامه از دولت کانادا درخواست کرده اند تا نام خود را به این لیست اضافه کند.

در پست شورای ملی مسلمانان کانادا آمده است: کانادا باید از تحقیقات بی طرفانه در مورد جنایات جنگی اسرائیل در غزه حمایت کند و زمان آن رسیده است  که صلاحیت دادگاه بین المللی در این مورد را به رسمیت بشناسیم.

در نامه سازمان‌های اسلامی کانادا به ترودو آمده است: هزاران هزار غیرنظامی از جمله کودکان در اثر بمباران و تهاجم ارتش اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند؛ به همین دلیل است که شما باید از آخرین پرونده دادگاه بین‌المللی که دولت‌ها را بر اساس قوانین بین‌المللی پاسخگو می‌داند و به خشونت‌های گسترده در غزه رسیدگی می‌کند، حمایت کنید.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز ۷ اکتبر تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۲۳ هزار فلسطینی و زخمی شدن حدود ۶ هزار نفر دیگر شده است.

کد خبر 1743645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha