تخریب ۷۰ درصد شبکه‌های ارتباطی در غزه با بمباران صهیونیست‌ها

وزیر ارتباطات فلسطین اعلام کرد که بمباران رژیم صهیونیستی، ۷۰ درصد شبکه‌های ارتباطی را در غزه تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، اسحاق سدر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فلسطین گفت: حدود ۷۰ درصد از شبکه ارتباطی در نوار غزه در اثر بمباران رژیم صهیونیستی از بین رفته است.

وی افزود: حتی اگر جنگ متوقف شود، شبکه ارتباطی ماه ها طول خواهد کشید تا به حالت عادی خود برگردد.

اسحاق سدر اظهار کرد: وسعت تخریب‌های وارده بر شبکه ارتباطی در اثر بمباران رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷۰ درصد فراتر رفته و به زیرساخت شبکه‌های ارتباطی خسارت وارد شده است.

وی تاکید کرد: هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست و جایی برای حرکت امن در نوار غزه وجود ندارد، زیرا خیابان‌ها علاوه بر تخریب زیرساخت‌های خطوط ارتباطی، آب و برق، ویران شده‌اند.

وزیر ارتباطات فلسطین گفت:  گاهی خدمه برای تعمیر یک دکل ارتباطی می‌روند، اما ساختمانی را که دکل روی آن قرار داده شده را پیدا نمی‌کنند و این نشان می‌دهد با بمباران اسرائیل تخریب شده است.

سدر توضیح داد: آنچه تاکنون رصد شده است تنها تصویر ناقصی از ویرانی‌هایی را که بر شبکه ارتباطی وارد شده است نشان می‌دهد، اما نگرانی ما این است که شبکه‌های فلسطینی بدون توجه به میزان پوشش، همچنان در نوار غزه فعالیت داشته باشند و هر چند شده نیازهای جزئی شهروند  به ویژه در شرایط اضطراری را برآورده کند.

وزیر ارتباطات فلسطین در ادامه تاکید کرد که  اگر جنگ متوقف شود، شرکت‌های مخابراتی ماه‌ها به کار نیاز دارند تا وضعیت را به قبل از ۷ اکتبر (شروع جنگ) برگردانند.

خدمات ارتباطی و اینترنت، اتصالات تلفن ثابت، تلفن همراه در نوار غزه از زمان شروع جنگ چندین بار قطع شده است و طولانی‌ترین قطعی برای ۴ روز متوالی از ۱۴ دسامبر بوده است.

شرکت مخابرات فلسطین بزرگ‌ترین ارائه دهنده ارتباطات سلولی و خدمات اینترنت در نوار غزه و ارائه دهنده انحصاری خدمات ارتباطی ثابت در آنجا است.

ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که تا روز سه‌شنبه ۲۳۲۱۰ کشته و ۵۹۱۶۷ مجروح  شده‌اند.

کد خبر 1743707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha