حکومت اسلامی بدون ولایت امکان‌پذیر نیست

حجت الاسلام خاموشی گفت: در شرایط موجود حکومت اسلامی بدون ولایت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی امروز (چهارشنبه ٢٠ دی) در آیین اختتامیه اولین همایش «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» گفت: امام راحل ابتدای حکومت اسلامی بر اندیشه ولایت فقیه را در درون و برون نظام سیاسی جهان ثابت کرد و به آن قوام داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر جهان اسلام از این عقیده استوار و متکی به اندیشه های پیامبر(ص) پیروی کند بدون تردید در همه عرصه‌ها به خصوص ایستادگی مقابل زورگویان و مستکبرین پیروز خواهد شد.

وی بر لزوم بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام (ره) پیرامون انقلاب اسلامی و تمدن نوین تاکید کرد و گفت: دورنمای حضرت امام راحل برای حکومت اسلامی از سوی بسیاری از انقلابیون قابل باور نبود اما ایشان با اتکا به تمدن اسلامی پایه گذاری شده پیامبر (ص) زمینه استقرار حکومت اسلامی را فراهم کرد.

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: رسول الله (ص) در بدو ورود به مدینه، توحید و نماز را مطرح کردند و با این نگاه جامعه را شکل دادند و مسجد را به عنوان کانون اصلی فعالیت های فرهنگی واجتماعی بنا کردند.

وی گفت: محور کانونی موحدانه تمدن پایه گذاری شده پیامبر (ص) توحید است که نتیجه آن در مقابله مردم غزه با اشغاالگران صهیونیستی قابل مشاهده است.

کد خبر 1743740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha