حمله آمریکا و انگلیس به یمن، اوج خباثت آنها را نشان داد/انتقاد امام جمعه از روند کند طرح ملی مسکن

امام جمعه یاسوج با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و جبهه استکبار استعمار به کشور یمن، گفت: آنها با حمله بامداد امروز خباثت خود را به دنیا نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز( ۲۲ دی ماه) در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت امام زین العابدین (ع) در رساله حقوق می‌فرماید «همه اعضا و جوارح ما حقی بر ما دارند که باید این حق را ادا و رعایت کنیم».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اعضا و جوارح انسان امانت الهی هستند و در روز قیامت و آشکار شدن حقایق از خود دفاع می‌کنند، گفت: زبان باید جایی باز شود که به نفع انسان و مطابق با شرع مقدس باشد.

وی خاطرنشان کرد: ادب انسانی، اسلامی و الهی اقتضا می‌کند انسان مسلمان وقتی حرف می‌زند، کلام وی سرشار از اخلاق، ادب و معنویت باشد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه کلام انسان عاقل، مسلمان و متدین باید حکیمانه و از روی اخلاق و معنویت باشد، افزود: اگر انسان از زبان خود محافظت نکند با همین زبان آتش جهنم را برای خود می‌خرد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انسان باید به مرحله‌ای از تکامل و خدمت برسد که همه اعضا و جوارح در اختیار او باشند.

وی مراقبت از گوش را نیز یادآور شد و گفت: وقتی نیت در کار بد باشد، بوی تعفن می‌دهد و روح انسان نیز آلوده خواهد شد.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: باید مراقب دشمن‌هایی که خود شیطان بوده و تحت سیطره شیطان نیز هستند و موانع بسیاری را برای ما طراحی کرده‌اند، باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد تقوا پیشه که عمر خود را وقف خدا کرده‌اند، در دنیا و آخرت عزت و سعادتمندی نصیب آنها خواهد شد.

آیت الله حسینی با اشاره به مناسبت‌های این هفته، ولادت امام محمد باقر علیه السلام را تبریک و همچنین شهادت امام هادی علیه السلام را نیز تسلیت گفت.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه وقتی امامی قدمی به عرصه خاک و دنیا می‌گذارد همه ذرات عالم خوشحال شده و جشن می‌گیرند، گفت: انسان‌هایی نیز هستند که اگر ۱۰ هزار سال عمر کنند، هیچ چیز را نفهمیده و درک نمی‌کنند.

وی یادآور شد: کل ذرات عالم در تولد ائمه خوشحال و در شهادت اولیا و ائمه اطهار علیهم السلام عزاداری می‌کنند که این نشانه عظمت آنها در نزد خداوند متعال است.

آیت الله حسینی جایگاه ائمه (ع)را به دلیل آگاهی از علم و قدرت الهی رفیع و عظیم دانست و بیان کرد: ائمه اطهار علیهم السلام حقیقت‌های الهی بوده و ما افتخار داریم که شیعه و قلب‌های ما سرشار از عشق، محبت و ایمان به آنها است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۶ دی ماه، سالروز فرار شاه خائن از کشور را یادآور شد و ادامه داد: اگر شاه مربوط به این سرزمین بود از کشور فرار نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شاه معدوم تناسبی با فرهنگ الهی، سرزمین، تمدن و غیرت مردم کشورمان نداشته و نوکر استکبار بود، تصریح کرد: این نهایت ذلت و خواری برای ملت ایران و حکومت پهلوی بود که عزت و استقلال نداشته و در دوران ستم شاهی متکی به بیگانگان بود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه امروز ‌عده ای سنگ پهلوی را بر سینه می‌زنند که این آرزو را به گور خواهند برد، اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربات کوبنده‌ای بر پیکر استعمار و استکبار زده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به نزدیکی ماه رجب، خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماه توبه، استغفار و روزه‌داری بوده و باید از لیله الرغائب استفاده لازم صورت گیرد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و جبهه استکبار استعمار به کشور یمن، افزود: آنها با حمله بامداد امروز خباثت خود را به دنیا نشان دادند.

آیت الله حسینی یادآور شد: آنها در جنایت‌هایی که در دنیا صورت می‌گیرد به ویژه در کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه شریک بوده و به عنوان یک عامل پشت سر اسرائیل از جنایت‌های آنها حمایت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج عملیات علیه دولت قانونی و ملت شجاع و قدرتمند یمن را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: حمله به کشور یمن پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز دولت قانونی یمن مورد حمایت تمام و کمال مردم این کشور بوده و قطعاً دشمنان در این مسیر شکست خواهند خورد.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن انتقاد از روند کند طرح ملی مسکن به ویژه شهر یاسوج، اظهار کرد: این طرح در سفر ریاست جمهوری به استان کلنگ زنی شد ولی ما هنوز چیزی از این موضوع ندیدیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد مسکن را یکی از نیازهای ضروری مردم دانست و ادامه داد: اگر دولت سابق این کار را انجام می‌داد ما اکنون نیازمند مسکن نبودیم.

وی ضمن اشاره به اینکه طرح ملی مسکن توسط دولت فعلی کلنگ زنی شد ولی روند کار به کندی پیش می‌رود، یادآور شد: مسکن نیاز مردم بوده، ایجاد اشتغال می‌کند و باعث رونق اقتصادی در بازار می‌شود.

آیت الله حسینی در فراز پایانی خطبه‌ها گریزی به بحث کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج زد و تاکید کرد: این کارخانه چندین خط تولید داشته و رئیس جمهور مهلت کوتاهی برای تعیین تکلیف کارخانه تعیین کرد، ولی هنوز این خط‌های تولید راه نیفتاده‌اند.

امام جمعه یاسوج خواستار فعالیت خط‌های تولید کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج شد و گفت: امروز ما نیازمند تولید و جوانان نیز نیازمند اشتغال هستند ولی علی رغم وجود این همه تجهیزات کارخانه راه نیفتاده است.

کد خبر 1743931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha