رئیس دومای روسیه: بایدن پس از بمباران یمن باید محاکمه شود

رئیس دومای روسیه امروز خواستار محاکمه «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا قبل از آغاز جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، در پی حملات آمریکایی – انگلیسی به یمن،«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه امروز(شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲) خواستار محاکمه «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا قبل از آغاز جهانی شد.

ولودین در صفحه خود در تلگرام نوشت: واشنگتن با دور زدن قوانین بین‌المللی و نادیده گرفتن منشور سازمان ملل، به حاکمیت یک کشور مستقل حمله کرده است.

وی افزود: اگر ایالات متحده یک کشور قانونمند است، باید قبل از شروع جنگ جهانی، بایدن محاکمه شود. او با تمام توان به قدرت می چسبد.

ولودین معتقد است که بایدن به یک جنگ کوچک  پیروزمندانه نیاز دارد تا توجه رای دهندگان را از شکست در اوکراین و مشکلات ایالات متحده منحرف کند.

وی گفت:"به همین دلیل است که دولت بایدن کنگره را از حمله مطلع نکرد.

این  موضع رئیس دومای روسیه به دلیل حمله سحرگاه روز جمعه ایالات متحده آمریکا و انگلیس به صنعا و استان‌های حدیده، صعده، ذمار، تعز و حجة بیان شد..

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پیشتر اعلام کرد: کشورش حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم می کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت در مورد یمن هیچ حقی برای اجرای حملات نداده است.

بامداد امروز( شنبه) خبرنگار المیادین در یمن اعلام کرد:  اطراف فرودگاه صنعا با حملات هوایی یا موشکی نیروهای ائتلاف آمریکایی بمباران شد و پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه، در شمال صنعا هدف قرار گرفت.

کد خبر 1744100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha