راه اندازی سامانه جامع شهدای مازندران یک میلیارد تومان بودجه می خواهد

کهن سال از راه اندازی سامانه جامع شهدای استان مازندران با هدف ترویج و نشر هنری آثار و ارزش های هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: تکمیل این سامانه یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سعید کهن سال-مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان با بیان اینکه ارائه خدمات حمایتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماموریت اصلی بنیاد شهید و امورایثارگران است، اظهار کرد: تکریم جامعه ایثارگری و خانواده های معظم شهدا با قوت و جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری استان به جهت همراهی مسئولین دستگاه های اجرایی، مشاورین دستگاه های اجرایی و مسئولین ایثارگران در ادارات دولتی با مشکل مواجه نمی شوند، افزود: نصب تمثال مبارک شهدا در سر درب ادارات استان با قوت در دست اقدام است.

کهن سال از تدوین سند تحول چشم انداز بیست ساله حوزه ایثار و شهادت خبر داد و گفت: تدوین این سند با هماهنگی اعضای شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت، دانشگاهیان و پیشکسوتان دوران دفاع مقد صورت گرفت.

وی بابیان اینکه حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این سند دیده شده است، ادامه داد: نظارت و ارزیابی و پایش عملکرد دستگاه ها در سطح استان با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز مورد توجه است.

کهن سال از ایجاد سامانه جمع آوری و جانمایی آثار و خاطرات و وصیت نامه شهدای استان مازندران خبر داد و افزود: به واسطه این سامانه منابع ایثار و شهادت استان به عنوان یک منبع غنی فرهنگی ارزشی در اختیار عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت که راه اندازی کامل این سامانه یک میلیارد تومان بودجه می خواهد.

وی باتاکید براینکه تکریم خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز استان مورد توجه است، گفت: طی این دوسال اخیر در غالب رزمایش با ۶۹ هزار و ۳۳۵ تن از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان استان لاله خیز مازندران دیدار و گفتگو شد.

کهن سال از مازندران بعنوان پایتخت یادواره های شهدا یاد کرد و یادآورشد:در دولت سیزدهم ظرف مدت کوتاه ۵ هزار و ۷۰۰ یادواره و مراسم شهید برگزار شده است.

وی گفت: به برکت دولت مردمی آیت الله رئیسی شاهد تخصیص و جذب اعتبار جهت احداث ۳ مرکز فرهنگی جدید در شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت بوده ایم. همچنین ۸۱ درصدی گلزار شهدای استان، ساماندهی شد که تا پایان سال ساماندهی گلزار شهدا اتمام خواهدیافت.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اردویی بنیاد برای خانواده‌های شهدا و جانبازان در استان، بیان کرد: تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ نفر جهت اعزام خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران به سفر حج تمتع، کربلای معلی و مشهد مقدس و قم و دیگر اماکن زیارتی و سیاحتی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره «شهدای غریب اسارت مازندران»، افزود: این کنگره در تیرماه سال آینده همزمان با سالروز رجعت مظلومانه اسرا برگزار می‌شود.

کهن سال با بیان اینکه تجلیل از مادران و همسران شهدای غریب اسارت مازندران در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، اضافه کرد: شمار شهدای شناسایی شده غریب در اسارت را ۱۴۵۳ شهید اعلام کرد که از این تعداد ۴۴ شهید غریب اسارت مازندرانی هستند.

وی گفت: یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران اختصاص یافت که تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی محقق شد و در جهت فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود.

کهن سال خاطرنشان شد: برگزاری «جشن پدران آسمانی» از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و ایثارگران مازندران است که در ششم بهمن ماه هم‌زمان با ولادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

وی، از برگزاری ۲۱ یادواره شهدای آزادگان متوفی در استان مازندران خبرداد.

کد خبر 1744202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha