اعطای نشان درجه یک هنری به دو هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی گفت: دو هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران نشان درجه یک هنری را دریافت کردند.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: وزیر فرهنگ در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران اعطای نشان درجه یک هنری را به پنج هنرمند پیشکسوت در تالار وحدت تهران اعطا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان درجه یک هنری را به خداداد صحرا روش (قوشمه. شمال خراسان، شهرستان شیروان)، محمد قیوم امینی خلیلی ها (آواز مقامی خراسان)، فرامرز رستمی (ترانه‌خوانی شمال خراسان)، مجتبی خان قیطاقی (دوتار شمال خراسان) و علی پویانیا (آواز مقامی بویراحمدی) اهدا کرد.

مستوفیان عنوان کرد: آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعطای نشان درجه یک هنری به دو هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: قوشمه ازجمله سازهای بادی است که در خراسان شمالی و در بین اهالی این استان رواج دارد، این ساز به لحاظ فرهنگی به‌شدت تحت‌تأثیر فرهنگ خراسان شمالی قرار گرفته و یکی از سازهای بسیار مهم و جاافتاده در این منطقه است و همین عامل سبب شده فنون و مهارت ساخت این ساز محلی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت برسد.

 

کد خبر 1744240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha