فعالیت ۱۱۷۳ هیئت مذهبی در پایتخت شور و شعور حسینین

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه آن چیزی که می تواند فعالیت هیئت را استمرار دهد ظرفیت نوجوانان است‌، گفت: از این سنین باید آموزش ها و مهارت های لازم را ارائه داد تا ماندگاری در هیئت داشته باشد.

حجت الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به برگزاری دوره آموزشی"ماه" ویژه مدیران هیات ها و تشکل های دینی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این دوره مسئولین هیئات با رسالت خودشان آشنا شدند و همچنین مسائل تربیتی هیئت در حوزه نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مهمترین رکن این دوره که رسانه در هیئت است مهارت های افزایی و توانمند سازی های را در این ببخش داشته تا بتواند هیئت در این حوزه موفق تر عمل کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بصورت سنتی در سطح استان بالغ بر ۷۰۰ هیئت و ۴۰ کانون فرهنگی وجود دارد، بیان کرد: نوع کارزار و نوع برنامه ها نسبت به طراحی هوشمند متناسب است نیازمند آموزش در حوزه مهارت،ماموریت و معرفت هیئات ها و تشکل ها در گام دوم انقلاب بروز باشند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در این دوره در سطح استان ۳۰ هیئت و تشکل طی مصاحبه ها در ۴ محور تشکل، بانوان، نوجوان، رسانه به این دوره راه یافتند، اظهار کرد: ۱۲۰ نفر از این هیئت ها در این دوره حضور داشتند که آموزش های لازم را توسط اساتید برجسته کسب کردند

وی با اشاره به اهمیت رسانه در هیئت ها اظهار داشت: جنگ امروز جنگ روایت ها و ادراک ها است و اگر ما نتوانیم در این حوزه روایت موثری نداشته باشیم دشمن در این حوزه کار خود را انجام خواهد داد،بنابراین رسانه هیئت در روایت و مستند سازی برنامه ها و تبلیغ و ترویج که فراتر از جغرافیا فعالیت دارد میتواند رسانه موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه با یک رسانه می توانیم هیئت کوچک شهرستانی را به کل دنیا معرفی کنیم، بیان کرد: محتوا، نغمه ها و برنامه هایی که در هیئت ها است میشود در کل دنیا معرفی و همچنین نسبت به معرفی الگوهای موفق در حوزه هیئت ها و تشکل ها در سطح کشور و دنیا از ظرفیت رسانه میتوان استفاده کرد

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه رسانه ابزار برنده تبلیغات هیئت است که تاثیر گذاری فراوانی دارد، اظهار کرد: یکی از موفقیت های طوفان الاقصی روایت مظلومیت مردم غزه است که اجتماعات و تظاهراتی که در دنیا شاهد آن هستیم حاصل روایت و رسانه قوی حماس است که توانسته تا دور ترین نقطه دنیا نشان دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر که جنگ، جنگ رسانه است و نوع مواجهه قطعا با ضریب دهی و ظرفیت رسانه خیلی متفاوت خواهد شد، افزود: عمق تاثیر گذاری رسانه در حال حاضر خود را نشان میدهد و هر اندازه رسانه هیئت توانمند باشد میتواند هیئت را در افق بالاتر و عمق جغرافیایی بزرگتر به کل دنیا نشان دهد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امتداد هیئت به کادر سازی و تربیت نیرو است، افزود: در هیئت ها از هر نوع طیف و سنی وجود دارد و آن چیزی که می تواند فعالیت هیئت را استمرار دهد ظرفیت نوجوانان است‌ که از این سنین باید آموزش ها و مهارت های لازم را ارائه داد تا ماندگاری در هیئت داشته باشد.

کد خبر 1744341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha