محبت به اهل بیت کارساز است/ نذر یک مسیحی برای امام هادی علیه السلام باعث نجات او شد

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر کرمان با تأکید بر اینکه سختی‌های دنیا را با ارتباط با اهل بیت می توان برای خود آسان کرد؛ در همین رابطه به حکایت یوسف بن یعقوب نصرانی اشاره کرد که چگونه ولایت اهل بیت و محبت امام هادی علیه السلام باعث نجات او شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی دسترنج در مراسم ویژه سالروز شهادت امام هادی علیه السلام در مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر با یک مقدمه نسبتاً مفصل و بیان حکایتی از عنایت امام هادی علیه السلام به یک فرد نصرانی؛ نقش ارتباط با اهل بیت در نوع نگاه به زندگی دنیا و عبور باسلامت از سختی ها را تبیین کرد.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر با اشاره به دوران کوتاه و محدود زندگی دنیا که آمیخته با سختی‌ها و مشکلات و گرفتاری ها است؛ افزود: اگر ماهیت دنیا را نشناسیم و فلسفه سختی‌ها را ندانی، نمی‌توانیم در برابر این مشکلات تحمل داشته باشیم و دائم مشغول جزع و فزع و گلایه خواهیم بود و این گلایه‌ها برای این است فلسفه و ماهیت دنیا را نشناختند.

وی با بیان اینکه امام هادی علیه السلام در جمله‌ای کوتاه ماهیت دنیا را تبیین فرمودند که اگر کسی می‌خواهد از زندگی دنیا به سلامت عبور کند باید مفهوم این کلام را خوب درک کند؛ افزود: ایشان فرمودند «خداوند بلای دنیا را سبب پاداش آخرت قرار داده است» و کسی که نگاهش اینگونه شد در برابر بلاهای دنیا بی‌تابی نمی‌کند.

حجت الاسلام دسترنج در همین رابطه خانواده هشت شهیدی حادثه تروریستی کرمان را مثال زد که پدر دختر کاپشن صورتی گفت «ما رایت الا جمیلا» چه چیز زیباتر از اینکه اعضای خانواده همگی در کنار حاج قاسم باشند.

وی ادامه داد: خداوند پاداش آخرت را جایگزین بلای دنیا قرار داده است  و خیلی وقت‌ها بلاها، تنبیه نیست برای ترفیع درجه است و خداوند هر کسی را با چیزی امتحان می‌کنند اما همه مصیبت ها اعم از جانی و مالی و آبرویی برای آن است که انسان‌ها مقاوم شوند.

حجت الاسلام دسترنج با تأکید بر اینکه سختی‌های دنیا را با ارتباط با اهل بیت می توان برای خود آسان کرد؛ در همین رابطه به حکایت یوسف بن یعقوب نصرانی اشاره کرد که چگونه ولایت اهل بیت و محبت امام هادی علیه السلام باعث نجات او شد.

وی افزود: انسان وقتی با اهل بیت ارتباط داشته باشه باشد، می تواند زندگی دنیا را مدیریت کند زیرا امام هادی در ماجرای همین یوسف نصرانی فرمودند ولایت ما برای غیرشیعه هم نفع دارد زیرا بر اساس زیارت جامعه کبیره شیوه و سیرت اهل بیت احسان و کرم است.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام با اشاره به ماجرای توسل یوسف‌بن یعقوب نصرانی به امام هادی علیه السلام گفت: وقتی متوکل او را احضار کرده بود، این فرد مسیحی از ترس متوکل و برای دفع خطر، به دلش افتاد ۱۰۰ دینار نذر امام هادی علیه السلام بکند.

وی افزود: او به سامرا رفت و با اینکه نشانه های حقانیت امام برایش روشن شد اما ایمان نیاورد  و امام هادی علیه السلام به او فرمود گروهی گمان می‌کنند ولایت ما اهل بیت به حال امثال شما نفع ندارد و فقط به درد شیعیان می خورد؛ به خدا قسم دروغ گفتند؛ ولایت ما به درد امثال تو هم می‌خورد؛ تو برای ما نذر کردی و خداوند تو را از بلا نگه می‌دارد و به خاطر این ارتباط تو را حفظ می کند ومتوکل به تو آسیبی نمی‌رساند؛ اما خداوند فرزندی به تو عطا خواهد کرد که او از شیعیان خوب ما خواهد بود.

حجت الاسلام دسترنج با بیان اینکه امام هادی علیه السلام بسیار مورد اذیت متوکل عباسی قرار گرفتند؛ افزود: امام هادی و امام عسکری علیه السلام در منطقه نظامی تحت کنترل بودند و به همین دلیل به ایشان امامین عسکریین{عسکر: منطقه نظامی} می گویند.

کد خبر 1744498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha