راهپیمایی از پاریس تا بروکسل در حمایت از غزه + عکس

راهپیمایی در حمایت از فلسطین از پاریس پایتخت فرانسه در روز گذشته آغاز شد و تا بروکسل پایتخت بلژیک در ۱۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، راهپیمایی برای حمایت از فلسطین از روز گذشته (شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲) با هدف رسیدن به بروکسل پایتخت بلژیک در ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ مطابق با یکم فوریه ۲۰۲۴ میلادی آغاز شد، شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار تحریم اسرائیل به دلیل نقض حقوق ساکنان غزه هستند.

 تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم‌های فلسطین در میدان جمهوری پاریس تجمع کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

 تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که حاوی عبارت‌های «اسرائیل کودکان فلسطینی را می کشد»، «زنده باد مبارزه مردم فلسطین» است، شعار «فلسطین آزاد»، «بیایید برای فلسطین راهپیمایی کنیم» و «نسل‌کشی را متوقف کنید» را سر دادند.

راهپیمایی از پاریس تا بروکسل در حمایت از غزه+ عکس

این راهپیمایی در ساعت ۱۳ به وقت پاریس به سمت بروکسل که میزبان نشست شورای اتحادیه اروپا در اول فوریه خواهد بود، آغاز شد. شرکت کنندگان در راهپیمایی قرار است اولین ایستگاه توقف‌شان به سمت شهر اوبرویلیه در حومه پاریس باشد و تا رسیدن به بروکسل در شهرهای مختلف استراحت کنند.

« علا الدین طقطق» یکی از اعضای انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین گفت: تظاهرکنندگان در بروکسل از مقامات اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه اسرائیل خواهند شد.

.وی افزود: شرکت کنندگان در راهپیمایی از اتحادیه اروپا خواستند اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل، زندانی کردن زنان و کودکان فلسطینی به دستور تل آویو، آتش بس فوری در نوار غزه و متوقف شود و کمک های بشردوستانه به آن ارسال شود.

 طقطق تاکید کرد: موضع اتحادیه اروپا در قبال حملات اسرائیل به غزه "شرم آور" است.

راهپیمایی از پاریس تا بروکسل در حمایت از غزه+ عکس

 وی گفت: این وظیفه ما است به اتحادیه اروپا فشار بیاوریم که از حق اسرائیل برای دفاع از خود صحبت می کند و در واقع اشغالگر حق دفاع از خود را ندارد.

 این عضو انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین گفت: اسرائیل یک رژیم آپارتاید است، مامات اتحادیه اروپا در مورد اتفاقات در غزه در سمت اشتباه تاریخ قرار دارند.

 مقامات فلسطین و سازمان ملل گزارش دادند: ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده است که تا روز شنبه ۲۴ هزار و ۹۲۷ شهید، ۶۲ هزار و ۳۸۸ زخمی، فاجعه انسانی و بهداشتی برجای گذاشت و باعث آوارگی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر یعنی بیش از ۸۵ درصد از ساکنان غزه شد.

راهپیمایی از پاریس تا بروکسل در حمایت از غزه+ عکس

کد خبر 1745416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha