۱۴۳ میلیار تومان کمک مردمی از مراکز نیکوکاری استان زنجان جمع آوری شده است

صالحی با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان زنجان از جمع آوری ۱۴۳ میلیارد تومان کمک مردمی تا پایان آذرماه امسال از این مراکز خبر داد.

روح اله صالحی، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان فعال است و ایجاد اینترنت بانک در کلیه مراکز نیکوکاری جهت تسهیل در پرداخت های مراکز، شناسایی و امکان سنجی ظرفیت های محلات جهت ایجاد و یا تبدیل مراکز نیکوکاری تخصصی سرپناه، کارآفرینی امور فرهنگی و تحصیلی از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه مراکز نیکوکاری است.

وی از جمع آوری ۱۴۳ میلیارد تومان کمک مردمی تا پایان آذرماه امسال از این مراکز خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته درصد تحقق عملکرد پیش بینی شده برای مراکز نیکوکاری ۹۶ درصد بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راهبری و جهت دهی مراکز نیکوکاری جهت جذب درآمدهای مردمی متناسب با نیازهای اساسی نیازمندان و تشویق نسل جوان در کارهای خیر واحسان و شناسایی مراکز نیکوکاری دارای توان و ظرفیت لازم جهت برون سپاری امور مددکاری و اگذاری پرونده ها مددجویی به مراکز فعال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

صالحی افزود: تعامل با مراکز نیکوکاری حوزههای علمیه و استفاده از ظرفیت این مراکز در بخش های مشاوره و مددکاری نیز از سایر اقدامات انجام شده در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به اجرای طرح مفتاح الجنه در این نهاد مردمی اشاره کرد و گفت: طرح مفتاح‌الجنه با هدف تفقد و دلجویی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به صورت مستمر اجرا می‌شود.

صالحی اضافه کرد: در این دیدارها علاوه بر کمک به رفع مشکلات و نیازهای جامعه هدف، ایجاد نشاط معنوی در بین خیران و خانواده های نیازمند و تقویت همدلی و الفت بیشتر در جامعه اسلامی در دستور کار است.

به گفته وی، تکریم خانواده های تحت حمایت و ترویج فرهنگ ناب علوی و فاطمی در حوزه همنشینی با نیازمندان و جریان سازی در حوزه تقویت مسئولیت و ایثارگری اجتماعی در حوزه کاری این نهاد از اهداف دیگر اجرای طرح ارزشمند مفتاح الجنه است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر امسال ۵ هزار و ۹۹۳ مددجوی زنجانی در قالب طرح مفتاح الجنه بازدید شدند، گفت: در این بازدیدها به هر یک از خانواده‌ها به تناسب نیازی که دارند در طرح مفتاح الجنه کمک می‌شود.

صالحی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته درصد تحقق عملکرد پیش بینی شده برای مراکز نیکوکاری ۹۶ درصد بوده است و تا پایان آذرماه ۱۴۳ میلیارد تومان کمک مردمی در استان جمع آوری شده است.

کد خبر 1745487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha