اعتکاف فرصتی برای بصیرت‌افزایی در بین جوانان است

آیت الله عبادی گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان و جوانان است تا بتوانند از خودشان و جامعه و مکتب اسلام دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز یکشنبه (۱ بهمن) در دیدار با مبلغین مراسم معنوی اعتکاف استان اظهار کرد: شما رشته اتصال دل‌های مردم با خداوند متعال هستید و این کار انبیاء است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان براساس فطرت دارای حس پرستش است و این مسئله‌مورد قبول همه صاحبان فن است، گفت: انسان براساس هوای نفس و پیروی از شیاطین می‌تواند از پرستش حق و خدا شانه خالی کند اما از پرستش نمی‌تواند شانه خالی کند چون اینگونه آفریده شده است.

وی  با اشاره به اینکه احساس پرستش انسان را مجبور به پرستش یک چیزی مثل پول، شهوت و ... می‌کند، در ادامه خطاب به مبلغان اعتکاف، افزود: هنر شما این است که رشته دل مردم را با حق متصل کنید.

آیت الله عبادی بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف علاقه‌های کاذب که پرستش غیرخدا باشد را کم می‌کند و او را به اصل خودش باز می‌گرداند.

امام جمعه بیرجند از اعتکاف به عنوان فرصتی برای بازگشت به حق یاد کرد و افزود: امروز بیش از هر همه مسئله بصیرت مهم است که راه خدا را با راه دیگران اشتباه نکنیم.

وی در پایان افزود: جوانان و مردم عزیز ایران اسلامی انگیزه بالای برای شرکت در امور خیر و مراسم اعتکاف دارند و اکنون مسجد و اعتکاف زمان مناسبی برای بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان جوانان است تا بتوانند از خودشان و جامعه و مکتب اسلام دفاع کنند.

کد خبر 1745497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha