ممنوعیت نماز در مدارس انگیس

تصمیم مدیر یک دبیرستان در غرب لندن برای ممنوع کردن ادای نماز برای دانش آموزان مسلمان باعث شد تا یک دانش آموز مسلمان برای این تصمیم شکایت قضایی کند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عمان الیوم، کاترین بیربالسنگ، مدیر دبیرستان میکایلا در غرب لندن تصمیم گرفت که ادای نماز در این مدرسه را ممنوع کند.

این درحالی است که یک معلم مسلمان این دبیرستان می گوید: در زمان ناهار در کلاس نماز می خوانم و در زمستان که روزها کوتاه می شود، پس از پایان کلاس‌ها نماز دیگری ادا می کند. اما این کار معنوی هرگز انسجام مدارسی که در آن کار می کرد، تهدید نکرد و از هویت انگلیسی او کم نکرد.

برهمین اساس، یک دانش آموز مسلمان با شکایت به دادگاه عالی انگلیس به دنبال لغو این ممنوعیت «تبعیض آمیز» است.

این دانش آموز میکایلا می گوید که در باشگاه روی کت‌هایشان نماز می خوانند، تقریبا پنج دقیقه از وقت ناهار را برای ادای نماز می گذارنند، زیرا مدرسه نمازخانه‌ای برای آنها فراهم نکرده است.

مدیر این مدرسه معتقد است که ادای نماز انسجام اجتماعی را تهدید می کند و موجب تفرقه بین دانش آموزان می شود.

مرکز حقوقی « KC» که نماینده مدیریت مدرسه است، اعلام کرد: معلمان دیدند که برخی از کودکان مسلمان به دیگران فشار می آورند تا متعهدتر باشند. به همین دلیل، تصمیم ممنوعیت ادای نماز در این مکان اتخاذ شد.

وکیل این دانش آموز مدرسه میکایلا می گوید: ممنوعیت برای همه دعا و نمازهاست، اما واقعیت این است که این ممنوعیت مانع نشد تا دانش آموز مسیحی که آرام روی نیمکت نشسته بود، در سکوت دعا کند. این ممنوعیت متخصص به ادای نماز است به عمد یا غیر عمد ممنوعیت برای نماز مسلمانان است.

بیربالسنگ در یکی از پلتفرهای اجتماعی از تصمیم خود دفاع کرد و نوشت: این سیاست برای تضمین شکوفایی کودکان از هر نژاد و مذهب ضروری است.

بیربالسنگ که به سرسخت‌ترین مدیر مدرسه بریتانیا معروف است، نشانه‌ای از دولتی است که هدفش ترویج نسخه‌ای یکپارچه و مطلق گرا از هویت انگلیسی است. تصادفی نیست که بیربالسنگ یک چهره مجبوب دولت است که او را نمونه برای رهبری این مدرسه می دانند.

تصادفی نیست که این ممنوعیت مسلمانان را به طور عملی هدف قرار داده است، مسلمانان در فضایی زندگی می کنند که از راهبرد ضد تروریسم پیروی می کنند و کودکان مسلمان را ناامن و بی نهایت سیاسی در این می دانند.

کد خبر 1745657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha