لزوم عملیاتی‌ کردن الگوی اسلامی مصرف در جامعه

آیت الله عبادی با اشاره به برنامه و تبلیغ دشمن برای تغییر فرهنگ مردم و تلاش برای ترویج زندگی رفاهی و اسراف، گفت: باید در زندگی خود به فرهنگ اسلامی برگردیم و الگوی اسلامی مصرف را در زندگی خود عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۳ بهمن) در دیدار با مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت مهندسی آبفا کشور اظهار کرد: جایگاه و اهمیت آب در حیات جسمانی و معنوی بر کسی پوشیده نست و کشور ما هم در منطقه نیمه خشک قرار دارد و برخی نقاط خشکی بیشتری احساس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مسئله قناعت و صرفه‌جویی و درست مصرف کردن جزو تعالیم اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اسراف و تبذیر حرام است، ادامه داد: همه باید در جهت مصرف بهینه کار کنند و این فرهنگ‌سازی منحصر به آب نیست بلکه در همه زمینه‌ها مورد تأکید است.

آیت الله عبادی با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی و ابتکار تبلیغاتی برای صرفه‌جویی در خانواده‌ها و آموزش و پرورش، عنوان کرد: همچنین رسانه ملی و سازمان‌های فرهنگی هنری می‌توانند در فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی و سایر موارد گام بردارند تا مسئله اسراف جدی گرفته شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به برنامه و تبلیغ دشمن برای تغییر فرهنگ مردم و تلاش برای ترویج زندگی رفاهی و اسراف، تأکید کرد: باید در زندگی خود به فرهنگ اسلامی برگردیم و الگوی اسلامی مصرف را در زندگی خود عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور- مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت مهندسی آبفا کشور در این دیدار اظهار کرد: هزینه بهره‌برداری و توزیع آب برای هر مترمکعب بیش از ۱۷۰ هزار تومان است که خیلی از مردم اطلاع ندارند؛ در همین استان خراسان جنوبی این هزینه به ازای هر مترمعکب آب ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است اما به مردم کمتر از ۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تربیون مقدس امامت جمعه برای تبلیغ و ترویج صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، گفت: متاسفانه سرانه مصرف روزانه آب در برخی مناطق کشور بیش از ۵۰۰ لیتر است لذا بر همین اساس اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه آب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مشاور وزیر نیرو افزود: امامان جماعت وظیفه سنگینی در تبیین موضوعات فرهنگی بر عهده دارند و وظیفه آنها محدود به برپایی و اقامه نماز، امر به معروف و جریان‌شناسی مکتب سلیمانی نیست.

مهدی دوستی -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این دیدار گفت: در ۱۱ سال گذشته ما گرمای بی‌سابقه داشته‌ایم و علی‌رغم تداوم گرما و خشکسالی اما تابستان امسال را بدون قطعی آب در استان پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: تابستان امسال کمتر از ۹ درصد روستاهای استان درگیر تنش آبی شد که با ناوگان آبرسانی سیار و تلاش شبانه‌روزی برای خدمت‌رسانی به مردم، این تنش را به حداقل رساندیم.

کد خبر 1745860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha