ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همکاری می‌کنند

دومین روز نشست مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با امضای تفاهم نامه همکاری میان ستاد هماهنگی این کانون‌ها و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با برپایی گردهمایی ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز (چهارشنبه، چهارم بهمن ماه) تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این گردهمایی به امضا رسید.

امضای این تفاهم نامه توسط حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و دکتر خلیلی نیا، معاون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد و قرار است بر اساس این تفاهم نامه از ظرفیت های مجموعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تقویت کانون های مساجد استفاده شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم، جان پناه، مدیر مناطق آزاد منطقه چابهار با اشاره به اینکه استعداد بالقوه ای در منطقه آزاد چابهار در تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از استان سیستان و بلوچستان را از اهل سنت تشکیل می دهند با توجه به حساسیت های ما در مسجد پیامبر اعظم (ع) این منطقه در ایام اربعین بیش از ۵۰ هزار زائر پاکستانی در این مسجد حضور داشتند؛ بنابراین ما می توانیم از ظرفیت های مساجد و کانون های این منطقه برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی بهره برداری نماییم.

وی ادامه داد: تلاش ما در این راستا است که از ایده ها و نظرات مسئولان کانون های مساجد در انجام فعالیت های فرهنگی مذهبی بهره ببریم.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، رامین ذابح، مدیر فرهنگی آزاد ارس نیز با اشاره به اینکه این منطقه یک منطقه تجاری و توریستی است، گفت: همین موجب شده گردشگران بسیاری در این منطقه حضور یابند و ما برای رونق فعالیت های فرهنگی و مذهبی در این منطقه تلاش می کنیم.

وی از بهره گیری منطقه آزاد ارس از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی خبر داد و گفت: با توجه به همجواری این منطقه با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و حضور گردشگرانی از این کشورها در منطقه ارس تلاش ما ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به این گردشگران است و در همین راستا مسجدی نیز در این منطقه تاسیس شده است.

این گزارش می افزاید، امیدی، مدیر مناطق آزاد انزلی نیز با اشاره به اینکه در این منطقه پنج روستا وجود دارد، گفت: هر روستای این منطقه یک مسجد دارد و با ایجاد کانون های فرهنگی هنری در این مساجد تلاش داریم که حضور کودکان و نوجوانان در مسجد را تقویت کنیم.

کد خبر 1746046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha