شکایت قضایی علیه بایدن، بلینکن و آستین به جرم «همدستی در جنایات اسرائیل در غزه»

دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا، جلسه‌ای را علیه بایدن، آستین و بلینکن به جرم «همدستی در جنایات اسرائیل در غزه» برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، مرکز حقوق اساسی آمریکا شکایتی را تنظیم کرد که جو بایدن، رئیس جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع را به «همدستی در جنایات نسل کشی مرتکب شده توسط اسرائیل در غزه» متهم کرد.

یک دادگاه فدرال در اوکلند کالیفرنیا، عصر روز جمعه جلسه‌ای را برای بررسی این دعوای قضایی برگزار کرد که قاضی جفری وایت آن را سخت ترین شکایت برای رسیدگی به دادگاه توصیف کرد.

در این جلسه که با حضور وکلای مدافع بایدن، بلینکن، آستین و مرکز حقوق اساسی برگزار شد، دادگاه اظهارات وکلا، فعالان و پزشکان غزه در مورد آنچه که فلسطینی‌ها در نوار غزه در معرض آن هستند، را شنید.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شاکیان در دادخواست‌های خود تاکید کردند که دولت کنونی آمریکا با ارسال سلاح به اسرائیل، کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ را نقض می‌کند، در حالی که طرف مقابل معتقد است دادگاه صلاحیت تصمیم‌گیری در این مورد را ندارد.

مرکز حقوق اساسی در ایالات متحده آمریکا که به آزادی‌های مدنی می‌پردازد، این شکایت مدنی را علیه بایدن، بلینکن و آستین در نوامبر گذشته به نمایندگی از سازمان‌های فلسطینی، فلسطینی های غزه و شهروندان آمریکایی که در غزه اقوامی دارد، تنظیم کردند.

کد خبر 1746487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha