سرمایه‌گذاری برزیل برای توسعه گردشگری حلال در سال 2024

برزیل به عنوان بزرگترین صادرکننده پروتئین یا گوشت حلال در جهان، اکنون به دنبال جذب گردشگران مسلمان است که درآمدی بالغ بر ۲۳۸ میلیارد دلار در سال برای کشورهایی که از آنها بازدید می‌کنند، دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، برزیل به عنوان بزرگترین صادرکننده پروتئین یا گوشت حلال در جهان، اکنون به دنبال جذب گردشگران مسلمان است که درآمدی بالغ بر ۲۳۸ میلیارد دلار در سال برای کشورهایی که از آنها بازدید می‌کنند، دارند.

در حال حاضر، تعداد بازدیدکنندگانی که از کشورهای مسلمان‌نشین به این کشور آمریکای جنوبی می آیند نسبتا کم است. به عنوان مثال، سائوپائولو، مرکز بزرگ اقتصادی برزیل، سال گذشته تنها پذیرای ۲۱ هزار و ۵۰۰ گردشگر از کشورهای عربی بود.

«علی زغبی»، دبیرکل آکادمی بین‌المللی حلال که آموزش محصولات و خدمات حلال را ارائه می‌دهد، در این باره گفت: هم ایالت سائوپائولو و هم ناحیه فدرال، جایی که «برزیلیا»، پایتخت برزیل در آن قرار دارد، تلاش می‌کنند تا در سال ۲۰۲۴ به مقاصد گردشگری دوستدار مسلمانان تبدیل شوند.

زغبی افزود: ما معتقدیم که سائوپائولو در مورد استقبال از گردشگران مسلمان چندین مزیت دارد، بنابراین ما همراه با وزیر گردشگری این ایالت به منظور توسعه برنامه ای برای واجد شرایط بودن هتل‌‎ها، رستوران‌ها و شرکت های حمل و نقل برای پذیرایی از مسلمانان شروع به کار کردیم.

سائوپائولو که دارای جمعیت بسیار متنوعی است، یک جامعه مسلمان با قدمت یک قرن و چندین مسجد دارد و دروازه اصلی برای برزیل و مهم‌ترین مقصد برای بازرگانان جهان اسلام است.

«آنا کلمنته»، هماهنگ‌کننده گردشگری ایالت سائوپائولو نیز گفت:ما یک راهنمای گردشگری مطلوب مسلمانان ایجاد کردیم که شامل اطلاعات مربوط به مساجد منطقه، کنسولگری کشورهای دارای اکثریت مسلمان و جاذبه های گردشگری است.

کلمنته تاکید کرد که هدف ایالت، بهبود کیفیت تجربه گردشگران مسلمان در سائوپائولو با ارائه اطلاعات مفید و آموزش کارکنان هتل‌ها و رستوران‌ها برای استقبال مناسب از آنها است.

او گفت: این ایده همچنین شامل کاهش تعصب علیه مسلمانان است.

هماهنگ‌کننده گردشگری ایالت سائوپائولو افزود: امروزه گردشگران آمریکایی، اروپایی، شیلیایی و آرژانتینی اکثریت بازدیدکنندگانی را تشکیل می‌دهند که هر ساله به سائوپائولو وارد می‌شوند، اما جاذبه‌های متعددی برای گردشگران مسلمان در منطقه شهری سائوپائولو و همچنین در حومه شهر وجود دارد.

به گفته او، از زمان شروع این برنامه، یک هتل پیشرو در شهر سائوپائولو گواهی حلال را دریافت کرده است.

زغبی توضیح داد: هماهنگی‌ها چندان سخت نیست، اما برخی جزئیات مهم مانند درج برچسب‌هایی که قبله را در اتاق‌ها نشان می‌دهند، خارج کردن الکل از اتاق‌ها برای مهمانان مسلمان، و جدا کردن گوشت خوک از سایر موارد موجود در منو وجود و قرار دادن سجاده و نسخه‌هایی از قرآن کریم در اتاق‌ها وجود دارد.

زغبی گفت: ما اکنون شروع به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هتل‌ها، آژانس های مسافرتی و شرکت های حمل و نقل کرده ایم.

پس از شروع برنامه سائوپائولو در سال ۲۰۲۳، دولت منطقه فدرال نیز قصد سرمایه گذاری در گردشگری حلال را اعلام کرد و در ماه دسامبر قراردادی با آکادمی بین المللی حلال امضا شد.

مانند سائوپائولو، برازیلیا نیز شهری است که پذیرای مردم با پیشینه‌های فرهنگی مختلف است و پیش‌بینی می‌شود که به شدت مورد پسند گردشگران مسلمان از سراسر جهان واقع شود.

کد خبر 1746649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha