رشد ۸۰ درصدی اعتکاف دانش آموزی در کاشان  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از رشد ۸۰ درصدی اعتکاف دانش آموزی در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۵۰ مرکز شهرستان کاشان برگزار شد که این مراکز نسبت به سال گذشته ۱۰ مرکز افزایش داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود: البته درخواست های مراکز اعتکاف از این تعداد بیشتر بود اما به دلیل مشکلات زیرساختی، برخی مراکز بویژه در حومه کاشان تلفیق شد.

حجت الاسلام بصیرتی ادامه داد: آمار معتکفین شهرستان کاشان امسال به ۶ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته-که ۳ هزار  و ۴۰۰ نفر معتکف شدند- این آمار ۷۵ درصد رشد داشته است. البته تقاضا برای ثبت نام بیش از این تعداد بود که به دلیل زیرساخت های برخی مراکز، ظرفیت پذیرش محدود بود و خیلی از مراکز تقاضاهای زیادی را بویژه در حوزه های دانش آموزی رد کردند.

رشد ۸۰ درصدی اعتکاف دانش آموزی در کاشان  

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان کاشان ادامه داد: از مجموع معتکفین، دو هزار و ۳۰۰ نفر مرد و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر زن بودند، به عبارت دیگر ۳۵ درصد شرکت کنندگان مرد و ۶۵ درصد زن بودند که از نظر جنسیت، این آمار نزدیک به سال گذشته بود.


حجت الاسلام بصیرتی خاطر نشان کرد: جمعیت دانش آموزی معتکفین در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بود که امسال با رشد ۸۰ درصدی به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: ۷۰ درصد شرکت کنندگان اعتکاف در این شهرستان دانش آموزان بودند و ۶۵ درصد دانش آموزان، دختر بودند که نشان از اقبال نوجوانان به این آیین معنوی است.  


حجت الاسلام بصیرتی  مراسم امسال را به نسبت سال گذشته از لحاظ کیفیت برگزاری، بسیار بهتر از گذشته دانشت و افزود:  امسال رشد کمی و کیفی اعتکاف بویژه در حوزه تخصصی اعتکاف دانش آموزی بسیار بالاتر از سال قبل بود.

وی ادامه داد: در طول سه روز اعتکاف، حلقه های معرفتی، سخنرانی، مناجات، نماز، ارتباط با شهدا، برنامه های تربیتی ویژه نوجوانان، نمایش فیلم، کافه اعتکاف و برنامه های جذاب فرهنگی مذهبی و تربیتی برای تقویت نگاه معنوی معتکفین پیش بینی و اجرا شد.

رشد ۸۰ درصدی اعتکاف دانش آموزی در کاشان  

کد خبر 1746838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha