کاهش و افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها با مصوبه کارگروه انجام‌ شود

اشرفی گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش و کاهش سهمیه آرد واحدهای نانوایی باید در کارگروه‌های شهرستانی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز دوشنبه (۹ بهمن) در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال و عید نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه تشدید نظارت بر فعالیت و عملکرد نانوایی‌های سطح استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۲۹ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام ‌شد که منجر به تشکیل ۳۵۹ پرونده تخلف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با لزوم مجهز شدن همه نانوایی‌ها استان به دستگاه نانی‌نو (نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها) تأکید کرد و افزود: تاکنون نانوایی‌های نوع یک(یارانه‌ای) و نوع ۲(نیمه یارانه‌ای) به این دستگاه مجهز شدند اما از ۳۶ واحد نانوایی‌ نوع ۶ (آزادپز) تعداد هشت مورد به دستگاه نانی‌نو مجهز شدند.

اشرفی در ادامه گفت: ۲۸ نانوایی آزادپز باقی‌مانده باید تا پایان بهمن‌ماه به دستگاه کارت خوان هوشمند(سامانه نانی‌نو) مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اطلاعات آرد خام‌بگیران روستایی و عشایری با عنوان طرح مدیریت هوشمند توزیع و عرضه آرد خام در سامانه یکپارچه مدیریت آرد ثبت خواهد شد، افزود: تاکنون ۴۰ درصد از نمایندگان، اطلاعات هویتی دریافت‌کنندگان نهایی (خانوارهای روستایی و عشایری) را در سامانه ثبت کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: باید مابقی نمایندگان نیز سریعتر نسبت به ثبت مشخصات خانوارهای روستایی در سامانه یکپارچه مدیریت آرد اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۳ توزیع آرد خام روستایی را مبتنی بر سامانه نانی‌نو داشته باشیم که حق و حقوق روستاییان رعایت شود و دغدغه‌ای برای تأمین آرد و کسر سهمیه نداشته باشند.

اشرفی در ادامه گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش و کاهش سهمیه آرد واحدهای نانوایی باید در کارگروه‌های شهرستانی صورت گیرد.

وی به طرح رتبه‌بندی نانوایی‌های استان با نشان تجاری بر حسب کیفیت نان اشاره کرد و افزود: در این طرح، رتبه‌بندی با تاییدیه استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی برای نانوایی‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 1746940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha