امروز به برکت انقلاب شاهد تحول عظیمی در عرصه علم و دانش هستیم

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امروز به برکت‌ انقلاب اسلامی، شاهد تحولات عظیمی در عرصه علم و دانش در کشور هستیم و زمینه تحصیل افراد در مقاطع مختلف سنی مهیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۱ بهمن ماه) در آستانه آغاز دهه فجر با حضور مسئولین، زنگ انقلاب در دبستان دخترانه شاهد شهر جیرفت نواخته شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این مراسم، ضمن تبریک دهه فجر، گفت: ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) به میهن بازگشتند و پس از گذشت ۱۰ روز از بازگشت ایشان، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: امروز به برکت‌ انقلاب اسلامی، شاهد تحولات عظیمی در عرصه علم و دانش در کشور هستیم و زمینه تحصیل افراد در مقاطع مختلف سنی مهیا است.

وی افزود: در دوران ستم شاهی به دلیل نبود مدرسه زمینه تحصیل برای پسران و به ویژه دختران مهیا نبود و تنها عده کمی می توانستند تحصیل کنند.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز حضور دختران در مدارس و دانشگاه‌ها به مراتب بیشتر از پسران است.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: شهرها و مناطقی که قبل از پیروزی انقلاب مدرسه نداشتند امروز چندین چندین دانشگاه دارند.

وی یادآور شد: روزی در شهرستان جیرفت به دلیل نبود پزشک ایرانی از پزشکانی پاکستانی، بنگلادشی و هندی برای درمان بیماران استفاده می شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در این شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی با چندین استاد و هزار دانشجو در رشته های مختلف پزشکی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این ظرفیت را دارد که پزشک متخصص به کشورهای همسایه صادر کند.

کد خبر 1747398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha