از تاکید بر مغفول نماندن قرآن در هیئت‌ها تا پیش بینی پویش ختم قرآن برای امام مهدی(عج) و پیروزی محور مقاومت

مسئول هیئت‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه قرآن در هیئت‌ها نباید مغفول باشد، گفت: ضرورت دارد برای برگزاری مطلوب برنامه‌های دهه فجر اجتماع بزرگ قرآنی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام حمید برازش در نشست کمیته قرآن و عترت ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک این دهه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: آنچه در زمینه فجر انقلاب و نظام می‌توان گفت تحولاتی است که در جامعه جهانی و دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تاثیرگذار بوده و هست.

کارشناس حوزه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص‌هایی برای انسانیت و انسان‌ها طراحی شد که این‌ها برگرفته از نظام اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: اگر امروز دشمنان نسبت به تشیع و انقلاب کینه ورزی دارند، ناشی از گفتمان انقلاب، گفتمان حضرت زهرا سلام الله علیها و گفتمان مقاومت است که به برکت انقلاب، نظام و دهه فجر انقلاب تحولاتی را در سطح دنیا رقم زده است.

حجت الاسلام برازش ادامه داد: برای اینکه نوجوانان و جوانان بدانند در این مدت چه گذشته، نیازمند گفتمانی برای تبیین در مساجد، محافل، هیئت‌ها، اصناف و بین مردم در سطح جامعه هستیم.

کارشناس حوزه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تبلیغات اسلامی استان با برنامه‌های فرهنگی و محلی با همکاری مجموعه‌های فرهنگی شامل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، پایگاه‌های مقاومت در راستای انتقال فرهنگ به نسل نوجوان و جوان جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اقتضائات در هیئت‌ها و مدارس کارهایی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که نماد شکوهمند سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از طریق تزیین مکان‌ها و مناطق در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام برازش یادآور شد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد، دارالقرآن الکریم استان در مدارس، دبیرستان‌ها و همچنین پایگاه‌های مقاومت با گستره جمعیتی بالا محافل قرآنی را در دستور کار قرار داده است

از تاکید بر مغفول نماندن قرآن در هیئت‌ها تا پیش بینی پویش ختم قرآن برای امام مهدی(عج) و پیروزی محور مقاومت

***مسئول دارالقرآن کریم عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: برنامه‌های مهمی شامل روخوانی و روان خوانی، تربیت مربی قرآن کارکنان پایور و وظیفه و همچنین دوره‌های آموزشی ولایت در استان قم و این استان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ حمید خندان مهم ترین برنامه دارالقران کریم را برگزاری مسابقات سراسری کارکنان پایور و خانواده‌های آنها دانست و افزود: برنامه حفظ قرآن نیز هر سال در دستور کار قرار دارد و از ۱۸ الی ۲۳ آذر ماه امسال آزمون حفظ کارکنان خانواده‌های آنها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دارالقرآن کریم نیروی انتظامی استان با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش در زمینه برنامه‌های قرآنی همکاری لازم را دارد.

خندان با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال نیز محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: مسابقات فرهنگی، آزمون تحقیق، تفسیر نهج البلاغه و برنامه‌های فرهنگی تربیتی نیز در حال اجرا هستند.

از تاکید بر مغفول نماندن قرآن در هیئت‌ها تا پیش بینی پویش ختم قرآن برای امام مهدی(عج) و پیروزی محور مقاومت
 

***معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست کمیته قرآن و عترت را یکی از کمیته‌های ۲۷ هفتگانه ستاد دهه فجر دانست و گفت: دارالقرآن کریم استان سال گذشته فعالیت‌های خوبی حتی در دورترین نقطه استان انجام داد.

اسماعیل گشتاسب افزود: با توجه به فعالیت ارزشمند مدیر دارالقرآن کریم استان و همکاران، برنامه‌های خوبی برگزار شد و می‌طلبد که امسال نیز برنامه‌ها بهتر و متنوع‌تر برگزار شوند.

وی با اشاره به برگزاری رژه موتوری و خودرویی امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح در یاسوج، ادامه داد: آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام راحل به میهن ساعت ۱۰ صبح با حضور اعضای شورای اداری، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و سایر اقشار ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای یاسوج با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

گشتاسب با بیان اینکه «زنگ انقلاب» نیز در بیش از سه هزار مدرسه کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد، یادآور شد: باید با همکاری و هماهنگی در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های دهه فجر که به عنوان پیش هماهنگی برای حضور در انتخابات اسفند ماه محسوب می‌شود، همکاری لازم وجود داشته باشد.

از تاکید بر مغفول نماندن قرآن در هیئت‌ها تا پیش بینی پویش ختم قرآن برای امام مهدی(عج) و پیروزی محور مقاومت

***مسئول هیئت‌های مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تاکید بر اینکه قرآن در هیئت‌ها نباید مغفول باشد، به ارائه پیشنهادهای خود پرداخت و گفت: ضرورت دارد برای برگزاری مطلوب برنامه‌های دهه فجر اجتماع بزرگ قرآنی برگزار شود.

محمد مهدی حیدرخواه هیئت‌ها را کانون جهاد تبیین دانست و افزود: باید این شعار مقام معظم رهبری به صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

وی صبحگاه تلاوت قرآن در ادارات با توجه به ایام الله دهه فجر را تاثیرگذار دانست و گفت: در دستور کار قرار گرفتن حفظ جز ۳۰ قرآن در ادارات نیز می‌تواند مقدمه‌ای برای حفظ قرآن توسط کارکنان ادارات و نهادها در دستور کار قرار گیرد.

از تاکید بر مغفول نماندن قرآن در هیئت‌ها تا پیش بینی پویش ختم قرآن برای امام مهدی(عج) و پیروزی محور مقاومت

***سید کوروش اداره نیز در این نشست پیش بینی پویش ختم قرآن با همکاری صدا و سیما به صورت زیرنویس برای فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروزی محور مقاومت را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، می توان یک مراسم متمرکز همراه با محفل انس با قرآن و عزاداری نیز برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز عید مبعث نیز می‌توان علاوه بر غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا و محفل قرآن، جشن ویژه ای قبل از خطبه‌ها همراه با تواشیح و سرود در مصلی های نماز جمعه برگزار کرد.

کد خبر 1747518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha