فراخوان گسترده برای روز جهانی همبستگی با مردم غزه

مجمع فلسطین در بریتانیا مردم شش قاره جهان را به برگزاری روز جهانی همبستگی با مردم نوار غزه در روز شنبه 28 بهمن دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، مجمع فلسطین در بریتانیا به همراه ائتلاف فلسطینی، برای دومین بار «روز جهانی همبستگی با مردم غزه» را ترتیب دادند.

روز جهانی همبستگی با مردم غزه، روز شنبه 17 فوریه 2024 مصادف با 28 بهمن با هدف برجسته ساختن بحران انسانی در غزه و دفاع از آزادی و حقوق فلسطینیان برگزار می‌شود.

عدنان حمیدان، نایب رئیس مجمع فلسطین در بریتانیا، گفت: دعوت به برگزاری تظاهرات جهانی برای توقف نسل کشی در غزه برای دومین بار در کمتر از دو ماه گذشته برای این است که این یک موضوع بسیار مهم است.

وی افزود: اولین دلیل از این میان «تأکید بر رد نسل‌کشی از سوی مردم جهان» و « تسریع روند دادگاه بین‌المللی برای آتش‌بس و پاسخگویی جنایتکاران جنگی» است.

دولت‌ها را برای اقدام فوری تحت فشار قرار دهید

وی افزود:این فراخوان به منظور اعمال فشار بر دولت‌هایمان برای انجام اقدامات فوری مبنی بر توقف جنگ و جنایت صهیونیست‌ها داده شده است زیرا نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی جنایات است.

حمیدان در ادامه  ابراز امیدواری کرد که دومین روز همبستگی جهانی با غزه شاهد تعامل بیشتر در قاره‌های شش گانه باشد و ما به تظاهرات خود برای فلسطین تا زمان بازگشت آزاد فلسطینیان به سرزمین‌شان ادامه خواهیم داد.

مجمع فلسطینی‌ها در بریتانیا در بیانیه خود آورده‌اند: وضعیت غزه با کشته شدن بیش از 30000 غیرنظامی و ادامه محاصره که دسترسی به کالاهای اساسی از جمله غذا، دارو و آب پاک را به شدت محدود می کند، به نقطه بحرانی رسیده است.

وی افزود: مردم فلسطین در غزه با مشکلات غیرقابل تصور، دسترسی محدود به خدمات بهداشتی و آموزشی و بیکاری گسترده مواجه هستند.

در این بیانیه از افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها خواسته شده تا به این فراخوان برای تظاهرات جهانی که بر محکومیت گسترده نسل‌کشی در غزه تاکید می‌کند، پاسخ دهند.

تسریع روند رسیدگی در دادگاه بین المللی

در این بیانیه همچنین آمده است که جامعه بین‌المللی باید رویه‌ها را در دادگاه بین‌المللی تسریع بخشد، مسئولین جنایات جنگی را مورد بازخواست قرار دهد و برای پایان دادن به اشغالگری و حمایت از قوانین بین‌المللی فشار دیپلماتیک اعمال کند.

در این بیانیه تاکید شده است که مجمع فلسطین در بریتانیا در راستای عدالت و آزادی با غزه متحد می‌شود.

کد خبر 1748660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha