کشتار و تخریب سیستماتیک، تلاش صهیونیست‌ها برای محو خاطره غزه

رژیم صهیونیستی با سیاست کشتار و تخریب سیستماتیک مردم و میراث و فرهنگ غزه قصد دارد تا این منطقه را از خاطره‌ها و یادها محو کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، دفتر رسانه‌ دولتی فلسطین با اشاره ورود به پنجمین ماه جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، گزارش داد: رژیم صهیونیستی دو هزار ۳۹۵ کشتار مرتکب شدند که آمار شهدا و مفقودین در طول ۱۲۵ روز از آغاز جنگ نسل کشی و پاکسازی نژادی علیه ملت بی دفاع فلسطین  به ۳۸ هزار نفر رسیده است.

این دفتر گزارش داد: افزایش آمار حملات با ورود جنگ به ماه پنجم، به ۲۷ هزار و ۸۴۰ شهید از جمله ۱۲ هزار و ۱۵۰ کودک و ۸ هزار و ۳۰۰ زن رسیده است، از این تعداد ۳۴۰ شهید  متعلق به کادر پزشکی و ۴۶ شهید متعلق به کادر دفاع مدنی و ۱۲۳ شهید متعلق به خبرنگاران است.

براساس این گزارش، آمار زخمی‌ ها به ۶۷ هزار و ۳۱۷ نفر رسیده است، درحالی هفت هزار نفر زیر آوار هستند و ۷۰ درصد آنها کودک و زن هستند. زیرا نیروهای دولتی نتوانستند آنها را به دلیل بمباران مستمر و نبود سوخت لازم برای ابزار آواربرداری خارج کنند.

دفتر رسانه‌ای فلسطین گزارش داد: نزدیک به ۱۷ هزار کودک در نوار غزه از ابتدای نسل کشی بدون والدین خود زندگی می‌کنند، این کودکان یا هر دو والدین یا یکی از آنها را از دست دادند و یا والدین یا یکی آنها مفقود هستند یا زیرآوار هستند و یا سرنوشت آنها مشخص نیست.

اشغالگران همچنین جنایات نبش بیش از دو هزار قبر مرتکب شدند که با بولدوزر به نبش قبر اقدام کردند و به ۱۳ قبرستان در استان‌های نوار غزه حمله کردند و بیش از ۳۰۰ جسد کشته شدگان و شهدای این قبرستان‌ها را سرقت کردند. همچنین دهها جسد را نابود کردند و اعضای بدن برخی از آنها را سرقت کردند. برخی از آنها بازگردانده شده و در گورهای جمعی در جنوب غزه خاک شدند.

تشدید قطحی در شمال غزه

اشغالگران همچنین از ورود کمک‌ها و موادغذایی و کمک‌های مختلف به استان شمالی غزه جلوگیری می کنند. همچنین به سمت کامیون‌هایی که می خواستند به این استان برسند، خمپاره شلیک کردند. همچنین ارتش اشغالگر دهها فلسطینی را که به دنبال غذا برای کودکان و خانوادهایشان بودند، به شهادت رساندند.

این دفتر رسانه نسبت به قطحی در استان شمالی غزه پس از تمام شدن آرد و برنج و غلات و خوارک دامی که شهروندان از آن استفاده می‌کردند، هشدار داد.

دفتر رسانه فلسطین، اشغالگران و متحدانش به ویژه آمریکا را مسئول کامل مرگ بیش از ۴۰۰ هزار شهروند فلسطینی در استان شمال در نتیجه سیاست گرسنگی و تشنگی و فشار برغیرنظامیان و کودکان و زنان و به دلیل کمبود غذا و آب و دارو دانست.

در همین حال، دو میلیون آواره همچنان در صدها پناهگاه دولتی و غیردولتی در تمامی استان‌های نوار غزه در شرایط بی نهایت سخت و تراژدیک به سرمی برند، به طوری که آوارگان غذا، آب و دارو ندارند.

بیش از ۷۰۰ هزار آوار به دلیل شرایط سخت آوارگی و در سایه نبود خدمات مخصوص برای پناهندگان و آوارگان توسط سازمان‌های بین المللی، به بیماری‌های عفونی مبتلا شدند.

تخریب زیرساخت‌ها

این دفتر گزارش داد: ارتش اشغالگر، سه هزار واحد مسکونی را به طور کامل سوزاند و خسارت‌های آن بیش از ده‌ها میلیون دلار است. همچنین بیش از ۳۶۰ هزار واحد مسکونی را تخریب کرد که صاحبان آنها منزل و پناهگاهی را ندارند.

اشغالگران بیش از ۶۶ هزار تن مواد منفجره روی منازل فلسطینی پرتاب کردند و صدها هزار واحد مسکونی و منزل تخریب شدند. همچنین ۳۹۵ مدرسه و دانشگاه و موسسه آموزشی، ۴۴۷ مسجد و سه کلیسا تخریب شدند. ۸۳ بیمارستان و مرکز درمانی به طور کامل از خدمات رسانی خارج شدند. ۱۵۰ موسسه بهداشتی نیز مورد هدف قرار گرفتند و کارشان مختل شد. ۱۲۲ آمبولانس نیز مورد هدف قرار گرفت و علاوه براینها، ۲۰۰ مکان قدیمی و باستانی به منظور محو تاریخ و جغرافیای فلسطین نابود شدند.

ارتش اشغالگر از مردم فلسطین، پول، طلا و جواهرات را سرقت برد که ارزش آنها به بیش از ۱۳۰ میلیون شیکل می رسد. این سرقت‌ها در ایست‌های بازرسی و با تهدید اسلحه و قتل یا سرقت مسلحانه از منازل و مغازه‌ها و صرافی‌ها انجام شد.

براساس آمار اولیه، خسارت مستقیم این جنگ وحشیانه به نوار غزه ۱۵ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر 1749038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha