اعمال «ممنوعیت آمد و شد» در شهر هالدوانی هند به دلیل تخریب مسجد

درپی درگیری خونین به دلیل تخریب مسجد شهر هالدوانی، مسئولان هند در این شهر «منع آمد و شد نامحدود» اعمال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الحرة، مسئولان هند امروز(جمعه ۲۰ بهمن) اعلام کردند: پس از درگیری مسلمانان و هندوها به دلیل تخریب مدرسه دینی اسلامی و یک مسجد در شهر هالدوانی در ایالت اوتاراکند که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر شد، مقامات این شهرشمالی هند «منع آمد وشد نامحدود» اعمال کردند.

رادها راتوری، از مسئولان ایالت اوتاراکند گفت: خشونتی که روز گذشته(پنجشنبه ۱۹ بهمن) رخ داد، باعث شد که مسئولان خدمات اینترنتی را متوقف کنند و مدارس را در شهر هالدوانی در این ایالت تعطیل کنند.

انشومان، افسر پلیس ایالت اوتاراکند گفت: وضعیت با استقرار نزدیک به چهار هزار افسر پلیس در این منطقه تحت کنترل است.

وی افزود: پلیس به نیروها دستور داد به سمت تظاهرکنندگانی که مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند، تیراندازی کنند.

انشومان تاکید کرد: پس از صدور حکم دادگاه مبنی بر غیر مجاز بودن روند ساخت و ساز در زمین دولتی، هزاران تظاهرکننده روز گذشته سعی کردند مانع رسیدن مسئولان دولتی و نیروهای پلیس به مدرسه و مسجد برای اجرای تخریب شوند.

وی افزود: با افزایش خشونت، پلیس به شلیک گلوله و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی اقدام کرد که با استفاده از بمب آتش زا و سنگ به مرکز پلیس حمله کردند و تعدادی از خودروها را آتش زدند.

واندانا سینگ چوهان، یکی از مسئولان محلی گفت: دو نفر در جریان این خشونت کشته شدند و بیش از ۱۵۰ پلیس زخمی شدند. تعدادی نیز به بیمارستان برای درمان منتقل شدند.

انشومان درباره تیراندازی پلیس که باعث کشته شدن تظاهرکنندگان شده است یا خیر، اظهار نظر نکرده است، همچنین  مذهب قربانیان را نیز مشخص نکرد.

ابهیناو کومار، رئیس پلیس این ایالت گفت: وضعیت در هالدوانی متشنج است، اما امروز با متفرق کردن تظاهرکنندگان تحت کنترل است.

هالدوانی در ۲۷۰ کیلومتری شمال شرقی دهلی نو قرار دارد.

کد خبر 1749070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha