یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

سلیمی از برگزاری یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی در رشت خبر داد و گفت: این یادواره ۳۰ بهمن ماه جاری همراه با رونمایی از کتاب «امدادگران آسمانی» حاوی خاطرات و وصایای شهدای امدادگر در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، هادی سلیمی_ مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مسئولیت اعزام و تربیت امدادگر جبهه را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت گفت: بسیاری از مراکز درمانی و آمبولانسی که در ابتدای انقلاب وجود داشت را در جنگ تحمیلی نیز بکار بردیم.  

وی تعداد شهدای امدادگر کشور را ۲۵۰۰ نفر دانست و افزود: از این تعداد استان گیلان دارای ۱۰۸ شهید امدادگر می باشد که مراسم یادبودی در ۳۰ بهمن ماه جاری با مشارکت سپاه قدس و معاونت بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

سلیمی بیان کرد: جمعیت هلال احمر ساختار داوطلبانه دارد و آخرین شهدای این جمعیت، دو تن از امدادگرانی بودند که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند.

یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

دایره المعارف شهدای امدادگر استان تدوین میشود

وی همچنین از تدوین دایره المعارف شهدای امدادگر استان خبر داد و گفت: دبیرخانه تدوین دست‌نوشته‌ها، سلوک و منش شهدای کشور در ستاد راهبری به جمعیت هلال احمر گیلان واگذار شده است که امیدواریم نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

سلیمی اظهار کرد: استان گیلان در سنوات گذشته سه یادواره برای ۱۸ شهید هلال احمر برگزار کرده بود ولی از آنجایی که با تحقیق و تفحص در نهادها و سازمانها تعداد شهدای امدادگر استان به ۱۰۸ شهید افزایش یافت برای اولین بار یادواره ای در خور برای این شهدا برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این یادواره از کتاب «امدادگران آسمانی» حاوی خاطرات و وصایای شهدای امدادگر نیز رونمایی می‌شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه نقش ما هم افزایی و شناسایی شهدای امدادگر و تجلیل از خانواده های آنان است، ادامه داد: همچنین سال آینده برای ۲۵۰۰ شهید امدادگر کل کشور نیز در تهران یادواره ای برگزار خواهیم کرد.  

وی توجه هلال احمر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را قابل تامل دانست و با اشاره به دستاوردهای انقلاب در جمعیت هلال احمر گفت: در سطح کشور ۶۱۰ شعبه هلال احمر داریم که قبل از انقلاب نداشتیم.  

سلیمی با تاکید بر اینکه هلال احمر ساختار داوطلبانه دارد و نقش بی بدیل امدادگران در عرصه سلامت، جاده ای، سالم سازی دریا و... را مردم بسیار دیده اند افزود: هلال احمر گیلان دارای ۱۷ شعبه امدادی است که ماموریت های جمعیت را دنبال می‌کنند.

وی افزود: هلال احمر به عنوان یک رکن در همه صحنه‌ها و تصمیم گیری ها چه در شورای عالی جوانان، ستاد بحران و... حضوری فعال و تاثیرگذاری دارد.  

یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

رتبه نخست گیلان در راه اندازی خانه‌های هلال

سلیمی در ادامه از رتبه نخست گیلان در راه اندازی خانه‌های هلال خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۴۷۰ خانه هلال در سطح گیلان و چهار هزار خانه هلال در سطح کشور راه اندازی شده است که یکی از ماموریت های آن ارائه خدمات امدادی در هرگونه بحران و در کوتاهترین زمان است.

وی، خانه‌های هلال را مانند هلال احمری در مقیاس کوچک‌تر توصیف کرد که هرگونه خدمات امدادی را در زمان حوادث به مردم ارایه می دهد.  

سلیمی یکی از افتخارات جمعیت هلال احمر را توجه به امر امداد هوایی عنوان کرد که قبل از انقلاب دو فروند و بعد از انقلاب به ۲۳ بالگرد آماده عملیات ارتقا یافته است.  

وی با اشاره به داشتن چهار هزارو ۸۰۰ متر انبار امدادی، ۳۰ خودروی نجات در سطح استان بعد از انقلاب اسلامی، گفت: قبل از انقلاب فاقد داروخانه هلال بودیم که اکنون ۳۸ داروخانه در سطح کشور و یک داروخانه در رشت داریم و در تلاش برای راه اندازی داروخانه هلال احمر در شرق گیلان نیز هستیم که در دستور کار ما قرار دارد.

سلیمی افزود: به واسطه انقلاب اسلامی تامین داروهای تک نسخه ای در داروخانه های هلال احمر انجام می شود.  

وی اضافه کرد: به دنبال کاهش تصادفات جاده ای توفیق این را داریم که در آینده ای نزدیک ۶ پایگاه جدید را در آینده به ۲۲ پایگاه خود که در سطح محورهای استان ارایه خدمت می دهند اضافه کنیم.  

سلیمی اذعان کرد: ۴٠ درصد صدمات ما در سر صحنه تصادف است که حضور به موقع نیروهای امدادی می تواند گره گشا باشد.  

یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

امروز مدیریت بحران یک مدیریت بحران علمی است

وی با تاکید بر اینکه امروز مدیریت بحران یک مدیریت بحران علمی است و رفرنس ها به روز انجام می شود تا پاسخگویی خوب برای جامعه داشته باشیم افزود: جمعیت هلال احمر به دنبال استخدام هشت هزار امدادگر در سطح کشور است که سهمیه گیلان ۴۰۰ نفر می باشد.  

سلیمی ادامه داد: در طول ۴۵ سال گذشته افتخارات جمعیت هلال در سطح بین المللی بی نظیر بوده است که مدیریت بحران در سیل آستارا و کمک به زلزله زدگان ترکیه دو نمونه ای است که مورد تشویق بین المللی قرار گرفتیم.  

وی اظهار کرد: امروزه یک دیپلماسی بشر دوستانه از سوی جمعیت هلال احمر و اعضای آن در سطح بین المللی انجام می شود و ما سعی داریم در بهترین سطح خود باشیم.  

یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

جمعیت هلال احمر سومین موقوفه دار کشور است

سلیمی در ادامه ضمن قدردانی از نگاه خیرین و کمک های بشردوستانه مردم، هلال احمر را سومین موقوفه دار کشور بعد از اداره اوقاف و آستان قدس رضوی دانست و تصریح کرد: این اعتمادها مسؤلیت ‌های سازمانی ما را در قبال مردم و خدمات رسانی‌ها سنگین‌تر می‌کند.

وی به اهدای یک ساختمان با ۲۷ باب مغازه به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان توسط «اسدالله رضا زاده رودسری» که پیشتر به عنوان خیر مدرسه ساز شناخته میشد گفت: این هدیه خیر گیلانی بزرگ‌ترین موقوفه جمعیت هلال احمر بعد از انقلاب است.

سلیمی اذعان کرد: اگر در این ساختمان، ۲۰ تخت دیالیز قرار بگیرد مردم رودسر و۵۷۰ روستا و آبادی آن می‌توانند از این مرکز بهره مند شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن از حضور گسترده امدادگران، داوطلبان و نیروهای هلال احمر گیلان در این راهپیمایی با هدف تقویت ریشه های نظام خبر داد و گفت: ما به دنبال مشارکت حداکثری هستیم و حضور امدادگران و نجاتگران ما در این عرصه موثر  است.  

وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر بیش از یکصد برنامه را در حوزه های حمایتی، درمانی، مانور، جذب و برنامه ریزی  و...  انجام داده ایم.

یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

یادواره ۱۰۸ شهید امدادگر گیلانی با عنوان «امدادگران آسمانی» برگزار می شود

کد خبر 1749344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha