ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وظیفه همه است

امام جمعه شیروان گفت: یادواره‌ شهدا در واقع زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست که امروز آرامش و آسایش و امنیت ما مدیون خون آنهاست و پاسداشت نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از وظایف ماست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان یکشنبه شب ۲۲ بهمن در یادواره پنج شهید گرانقدر انقلاب اسلامی این شهرستان به منش و راه و رسم شهدا و اعتقادی و ولایت مداری آنها اشاره کرد و افزود: باید این فرهنگ را در جامعه تبیین کرد.

 وی خاطرنشان کرد: ایران به برکت هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و خون مقدس شهدا به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است و باید اذعان داشت که رزمندگان حماس و یمن با الگوگیری از رزمندگان ایران در برابر استکبار و صهیونیسم ایستاده‌اند.

 حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: امروز نقطه امید حق طلبان جهان، ایران است و ایران یکی از درس مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان را به جهانیان آموخت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان بیان کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با تاسی از سیره امام حسین (ع) از تمام دلبستگی‌ها و تعلقات دنیوی خود گذشتند و با پیروی از ولی فقیه زمان خود جاودانه شدند و امروز شاهد هستیم دستاوردهای آنان همچنان عامل پیشرفت کشور و پیروزی بر توطئه دشمنان است.

یادواره پنج شهید گرانقدر انقلاب اسلامی با حضور پرشور و گسترده مردم، خانواده شهدا و مسئولان در محل مسجد جامع شیروان برگزار شد.

کد خبر 1749527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha