تقدیر سازمان بین المللی «منهاج القرآن» از ممنوعیت هتک حرمت قرآن در دانمارک

سخنگوی سازمان بین المللی «منهاج القرآن» در یک بیانیه رسمی، دستاورد همکاری میان این سازمان و دولت دانمارک برای تصویب قانون ممنوعیت هتک حرمت قرآن را مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «tribune»، سخنگوی سازمان بین المللی «منهاج القرآن» در یک بیانیه رسمی، دستاورد همکاری میان این سازمان و دولت دانمارک برای تصویب قانون ممنوعیت هتک حرمت قرآن را مورد تقدیر قرار داد.

او افزود: تلاش‌های انجام شده در همکاری میان جامعه مسلمانان محلی و جامعه مدنی با هدف رسیدگی به حوادث ناراحت کننده هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک، شامل گفتگو در سطوح دولتی و غیردولتی بوده است.

سخنگوی سازمان بین المللی منهاج القرآن» تاکید کرد که از طریق این گفتگوها، دولت دانمارک متقاعد شد که هتک حرمت قرآن کریم را جرم انگاری کند و آن را به عنوان اقدامی که دارای مجازات است، معرفی کند.

قبل از تصویب این قانون، حوادث ناگوار سوزاندن قرآن کریم در هر جمعه در مقابل برخی مساجد دانمارک وجود داشت که باعث ناراحتی جامعه مسلمانان می شد.

سخنگوی سازمان بین المللی «منهاج القرآن گفت که با توزیع نسخه‌هایی از قرآن کریم با ترجمه های دانمارکی به چنین حوادثی پاسخ داد و باعث ایجاد تغییر مثبت در نگرش غیرمسلمانان نسبت به اسلام و قرآن شد.

وی افزود: ترجمه قرآن کریم نقش محوری در شکل دادن به افکار عمومی ایفا کرد، در حالی که همکاری بین جامعه مسلمانان محلی و جامعه مدنی امکان گفتگوی موثر در مورد این موضوع را فراهم کرد و همه این تلاش‌ها در نهایت موفق شد دولت را متقاعد کند که قانون ضد هتک حرمت قرآن را وضع کند.

درهمین راستا، دکتر «حسین محی‌الدین قادری»، رئیس شورای عالی انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد و بر اهمیت آگاهی بر اشتیاق در حفاظت از ایمان، اعتقادات و سنت‌های اسلامی تاکید کرد.

او بر ضرورت گفتگوی مسالمت آمیز و پایبندی به اصول حقوقی در رسیدگی به مسائل مربوط به اسلام، به ویژه در کشورهایی که اسلام دین رسمی آنها نیست، تأکید کرد.

کد خبر 1749767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha