ذائقه مردم متناسب با شادی حلال تربیت شود| تدارک اوقاف مازندران برای اعیاد شعبانیه

حجت الاسلام حیدری جناسمی با تاکید اینکه ذائقه مردم را باید نسبت به شادی و نشاط حلال سوق دهیم، گفت: دشمنان اسلام با بهره گیری از تمامی ابزارها به دنبال ایجاد شادی کاذب در جامعه اسلامی هستند، باید با بهره گیری از مولفه های ایجاد نشاط اسلامی زمینه شادی و نشاط متناسب با دستورات دین اسلام را برای مردم فراهم کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی-مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن تشریح برنامه های این اداره کل دراعیاد شعبانیه با بیان اینکه اوقاف وامورخیریه به عنوان متولی امور امامزادگان و بقاع متبرکه هر ساله برنامه‌های مختلفی به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار می‌کند که این جشن‌ها از آغاز ماه شعبان همزمان با میلاد باسعادت امام حسین(ع) اجرا می‌شود.


برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه در ۱۶۰امامزاده شاخص مازندران
وی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت اعیاد شعبانیه در ۱۶۰امامزاده شاخص این خطه از شمال کشور برگزار می شود، گفت: جشن های شعبانیه در نیمه شعبان مصادف با ولادت امام زمان(عج) اوج می گیرد.
وی با بیان اینکه مولودی خوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی خیمه معرفت با حضور کارشناسان مذهبی، برپایی ایستگاه صلواتی، اهدای جوایز به منتخبین مسابقات کتابخوانی مهدوی، برپایی میزخدمت وآذین بندی و نورافشانی بقاع متبرکه استان از جمله برنامه های ماه شعبان است، افزود: طی چند سال اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از محل عوائد موقوفات جهیزیه و بسته های معیشتی در قالب طرح «قرار دوازدهم» تهیه و تقدیم مردم کرده که این طرح در ماه شعبان نیز اجرایی می شود.

فردگرایی نشاط اجتماعی را از بین می برد

حجت الاسلام حیدری جناسمی درادامه سخنانش درپاسخ به این سوال که آیا به هر قیمتی باید شادی و نشاط را در جامعه اسلامی ایجاد کرد، تصریح کرد: دین اسلام دین اندوه و گریه نیست اگر به دستورات دین مبین اسلام توجه شود می‌توان نشاط حقیقی را به دست آورد.
وی درخصوص صفت بارز شیعیان برای پاسداشت ایام شادی و حزن ائمه اطهار(علیهم السلام)، خاطرنشان شد: امام صادق(ع) فرمودند: «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.»
حجت الاسلام حیدری جناسمی با تاکید براینکه خداوند متعال عالم را به گونه ای خلق کرده که در انسان ایجاد شادی و فرح می کند، اذعان کرد: نگاه اسلام به شادی این است که شادی باید با روان انسان سازگار باشد، پرهیز از شادی کاذب در روایات متعدد تاکید شده است.
وی با اشاره به آیه۵۸سوره یونس «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ، ای پیامبر به مومنان بگو برای اینکه در دایره فضل خدا قرار بگیرند باید شاد باشند»، افزود: مطابق متون دینی شادی در حدی مطلوب است که مخالف دستورات خداوند متعال و دین اسلام نباشد در غیر اینصورت با هدف غایی انسان همان قرب به خدا منافات دارد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با تاکید اینکه ذائقه مردم را باید نسبت به شادی و نشاط حلال سوق دهیم، گفت: دشمنان اسلام با بهره گیری از تمامی ابزارها به دنبال ایجاد شادی کاذب در جامعه اسلامی هستند، باید با بهره گیری از مولفه های ایجاد نشاط اسلامی زمینه شادی و نشاط متناسب با دستورات دین اسلام را برای مردم فراهم کنیم.


۷۴درصد موقوفات مازندران وقف اقامه عزای امام حسین(ع) است
وی ضمن تائید این موضوع که ۷۴درصد موقوفات استان مازندران به اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در ماه های محرم و صفر اختصاص دارد در پاسخ به این سوال که آیا برای گرامیداشت موالید ائمه اطهار(علیهم السلام) نیز موقوفه ای در مازندران داریم، اظهار کرد: اینکه موقوفه ای مشخصا برای اعیاد مسلمانان در استان داشته باشیم خیر اما بخشی از عوائد تعدادی از موقوفات استان مطابق با نیت واقفین برای جشن میلاد ائمه معصومین(علیهم السلام)، میلاد امام زمان(عج)، توزیع جهیزیه بین نوعروسان و دستگیری از ایتام مصروف می شود.


لزوم ترویج وقف مهدوی و قرآنی 
حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه توسل به اهل بیت(علیهم السلام) و الگوگیری از سیره عملی ائمه اطهار(علیهم السلام) بهترین روش برای برون رفت از هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام است، گفت: ترویج فرهنگ وقف مهدوی و قرآنی با قوت در دستور اداره کل اوقاف و اموزخیریه مازندران قراردارد.
وی خاطرنشان شد: فرهنگ سازی پیرامون وقف با موضوع مهدویت و انتظار به نوعی مسئولیت پذیری در قبال امام عصر(عج) محسوب می شود.

شب زنده داری منتظران ظهور در بقاع متبرکه مازندران
حجت الاسلام حیدری جناسمی به همت امامزادگان شاخص استان مازندران برای برگزاری جشن های انتظار با هدف ترویج فرهنگ مهدویت بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: همچنین مراسم احیای نیمه شعبان با حضور منتظران ظهور در تعدادی از بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

کد خبر 1749787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha