قرآن باید برای مردم عادی و غیر متخصص ترویج شود

یاری گل گفت: قرآن باید برای مردم عادی و غیر متخصص ترویج شود و باید کاری کنیم که غیر از مسابقات مردم عادی هم در این وادی قرار گیرند و برایشان سهل الوصول باشد.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، کارشناس و داور قرآنی در خصوص همگانی شدن قرآن برای عموم گفت: اگر می خواهیم قرآن برای مردم عادی ترویج شود و غیر متخصص ها هم غیر از این مسابقات، در این وادی قرار بگیرند و برایشان سهل الوصول باشد، گزینه هایی مثل آیات موضوعی قرآن را آموزش بدهیم، همان هایی که در زندگی ما خیلی اتفاق می افتد.

یاری گل ادامه داد: آیاتی که اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و رفتاری است به علاقه مندان آموزش دهیم و آنها را تشویق به یادگیری و حفظ آنها کنیم و مسابقاتی در حد همان ها برگزار کنیم که این مسابقات می تواند در دانشگاه ها، مدارس، حوزه، نیروهای مسلح، ادارات و ... برگزار شود و این خود ترویج قرآن برای عموم است نه فقط متخصصین این حوزه.

کارشناس و داور قرآنی درباره‌ی ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی اظهار کرد: مسابقات قرآنی در سطح های مختلف مانند مساجد، شهرها، استان و کشور می تواند برگزار شود، مسابقات بین المللی هم مثل همین است و هر ساله از ۶۰ تا ۷۰ کشور در ایران شرکت کننده داریم و هرسال رشته ها بیشتر می شود و کیفیت و کمیت هم تغییر می کند.

یاری گل ادامه داد: مسابقات بین المللی قرآن برای متخصصین این حوزه است و شرکت کنندگان این مسابقات اصولا قاریان درجه یک از کشورهای مختلف اسلامی هستند و جذابیت های این مسابقات برلی طیف قرآنی ها و علاقه مندان این حوزه است که تاثیرات خود را در سطح همان متخصصین را داراست.

کارشناس و داور قرآنی با اشاره به این موضوع که می توان از ظرفیت های مسابقات بیشتر بهره برد گفت: ما می توانیم از افرادی که در این مسابقات شرکت می کنند و ضعیف هستند و نیاز به آموزش دارند بهره ببریم. با آموزش و کلاس گذاشتن برای آنها در حاشیه ‌ی مسابقات نام ایران را در سطح جهان مطرح می کنیم و از طرفی به این افراد کمک می کنیم تا با آموزش و بهتر شدن در مسابقات بعدی بهتر حاضر شوند که باز هم ایران وجه‌ی بهتری در سطح جهان اسلام پیدا خواهد کرد.

کد خبر 1749864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha