۳۰۰مربی قرآنی مازندران در طرح ملی«بشری» آموزش می بینند

آهنگر از برگزاری دوره آموزش مربیان قرآن کریم با عنوان طرح ملی «بشری» خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰مربی قرآنی مازندران روزهای ۲۶و۲۷بهمن ماه جاری با حضور در مجتمع ایثار ساری از سواد قرآنی بهره مند خواهند شد.

احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه از فعالیت ۲۷۰موسسه قرآنی در استان خبر داد و اظهار کرد: ۷۶موسسه از این تعداد با دریافت مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درحال فعالیت هستند.

وی به نام نویسی نزدیک به هزار مربی و متربی قرآنی در سامانه حمد اشاره کرد و افزود: حدود ۸۰۰مربی قرآنی استان به واسطه نام نویسی در سامانه حمد برای عضویت در صندوق اعتباری هنر احراز صلاحیت شده و از سوی این صندوق مشمول بیمه تامین اجتماعی شده اند.

آهنگر در ادامه سخنانش از برنامه ریزی برای آموزش مربیان قرآن با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج شهرستان نکا با حضور مربیان قرآنی شهرستان های این خطه از شمال کشور خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم مربیان قرآن استان بدور از بهره گیری از روش های ناصحیح آموزشی در قالب طرح ملی «بشری» از سواد قرآنی برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰مربی قرآنی در این دوره آموزشی نام نویسی کردند، افزود: در این طرح فرآیند آموزش به این شکل است که طی چند جلسه مربیان آموزش می‌بینند تا بتوانند انس لازم را برای قرآن‌آموزان ایجاد کنند.
آهنگر مهمترین هدف طرح «بشری» را ترویج روخوانی قرآن همراه با تجوید اعلام کرد و گفت: آموزش درست تلفظ کردن قرآن با روش ساده را در این طرح پیگیریم.
وی ادامه داد: آموزش قرآن به سبک رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، نظام مند کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای همه ی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی آموزش قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت اهداف طرح ملی «بشری» است.
آهنگر با بیان اینکه مربیان قرآن استان مازندران در دو بازه زمانی از آموزش های طرح «بشری» بهره مند خواهند شد، افزود: مربیان شهرستان های مازندران در دوره آموزشی که بهمن ماه جاری  به میزبانی در مجتمع فرهنگی ایثار ساری برگزار خواهد شد حضور می یابند.

وی یادآورشد: فعالان قرآنی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه جامع امور قرآنی حمد به آدرس www.qia.ir نسبت به نام نویسی در دوره اقدام نموده اند.
آهنگر با بیان اینکه این طرح در روز های پنجشنبه۲۶بهمن از ساعت ۸صبح با پذیرش از شرکت کنندگان آغاز می شود، افزود: کلاس ها تا ساعت ۱۷ادامه خواهد داشت.

وی از ادامه برگزاری کلاس های این طرح ملی در روز جمعه۲۷بهمن ماه از ساعت ۸صبح تا ۱۷ خبر داد و یادآورشد: آیین افتتاحیه این طرح ملی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران ساعت ۸صبح روز ۲۶بهمن برگزار خواهد شد.

آهنگر با بیان اینکه الهه پور دهقانی، نرگس فدایی و هاجر قربانی اساتید دوره هستند، خاطرنشان شد: آزمون شفاهی این دوره آوزشی روز شنبه ۲۸بهمن ماه برگزار می شود.

کد خبر 1749978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha