اجرای طرح تلاوت نور در کانون های مساجد استان کرمانشاه

حجت الاسلام جلالی گفت:طرح تلاوت نورهمه روزه توسط بچه‌های مسجدی پس از اقامه نماز جماعت با حضور نمازگزاران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جواد جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان و اجرای طرح تلاوت نور، گفت: طرح تلاوت نور  با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری طرح ملی مسجد پایگاه قرآنی با هدف ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن اجرا می‌شود.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه افزود:طرح تلاوت نور از جمله طرح‌های ابتکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) که در طول سال به همت کانون‌های مساجد و همراهی بچه‌های مسجد اجرا و در مناسبت‌های مرتبط با معصومان(ع) با هدف اهدای ثواب به ساحت آن حضرات(ع) پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات تخصصی روخوانی و روانخوانی قرآن در مساجد توسط اعضای کانون‌های مسجدی در کرمانشاه، خاطر نشان کرد: همزمان با ماه شعبان جلسات تخصصی روخوانی و رونخوانی قرآن کریم در مساجد به همت اعضای کانون‌های مسجدی در حال برگزار شدن است.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد:  هدف از برگزاری جلسات قرآنی مساجد اجرای تلاوت قرآن بین نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به یادگیری برای پرورش و ارتقای آنان به‌منظور آمادگی برای شرکت در مسابقات قرآنی به ویژه مسابقات مدهامتان و تسلط بر آن انجام شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه تصریح کرد: ترویج معارف دینی، هدایت کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از دیگر اهداف این طرح است.

وی گفت:خداوند به پیامبر اکرم (ص) که منبع نور و فضیلت هستند، تلاوت قرآن کریم را واجب کرده و این نشان از آن است که وجود مقدس رسول خدا (ص) نیز نیازمند بهره بردن از دریای بیکران فیوضات قرآن کریم را دارد.

حجت الاسلام جلالی افزود:ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در راستای تحقق  بیانات  رهبری تعامل و همکاری بسیار خوبی با نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان دارد.

کد خبر 1750019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha