راهپیمایی جهانی «فردا» در بیش از ۴۵ کشور جهان در همبستگی با غزه

دهها شهر در بیش از ۴۵ کشور جهان برای دومین روز جهانی همبستگی با غزه آماده می شوند، این راهپیمایی سراسری جهانی فردا شنبه در محکومیت نسل کشی غزه انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، ائتلاف حامی فلسطین در بریتانیا از همه جهان خواست تا در روز جهانی حمایت از غزه که قرار است فردا شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ مطابق با ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ برگزار شود، شرکت کنند و خواستار پایان نسل کشی و آزادی فلسطین شوند.

این ائتلاف در بیانیه ای که امروز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ منتشر شد، اعلام کرد: برای یاری فلسطین از هشتگ « #GazaGlobalAction » و« #FreePalestine..» استفاده کنید.

در این بیانیه آمده است: اکنون بیش از هر زمان دیگر و قبل از اینکه دیر شود، باید صدای‌مان را برای یاری و حمایت مظلومان بلند کنیم و عدالت، کرامت و آزادی برای ملت فلسطین مطالبه کنیم.

این ائتلاف اعلام کرد: ما در این روزها که فلسطینی‌ها فصل پرافتخار جدیدی را در تاریخشان می نویسند، باید تاکید کنیم که همگی ما به اصول حقوق بشر و عدالت و صلح پایبندهستیم. بیائیم بایکدیگر تلاش کنیم تا صدایمان به گوش همه مسئولان در هرکجا که هستند، برسد. اجازه دهید حداکثر فشار را بر پارلمان وارد کنیم تا چهارشنبه آینده به آتش بس رای دهد. ما می توانیم تغییری ایجاد کنیم و به جنگ نسل کشی در غزه و سرکوبی که چندین دهه بر مردم فلسطین روا رفته است، پایان دهیم.

ائتلاف روز جهانی همبستگی با غزه فردا شنبه در بیش از ۱۰۰ شهر در بیش از ۴۵ کشور جهان برگزار می شود. راهپیمایی ملی قرار است در لندن از منطقه ماربل آرچ در مجاورت هاید پارک در مرکز لندن ساعت ۱۲:۳۰ آغاز می شود و به سمت سفارت اسرائیل در محله کنزینگتون حرکت می کند.

در این رویداد جهانی پایتخت‌های بزرگ سراسر جهان مانند لندن، واشنگتن، سیدنی، استانبول  و سئول مشارکت دارند.

این ائتلاف حامی فلسطین در بریتانیا شامل مجمع فلسطینی در بریتانیا، ائتلاف جنگ را متوقف کنید، کمپین همبستگی با فلسطین، کمپین توقف تسلیحات هسته ای، انجمن اسلامی در بریتانیا و سازمان دوستان الاقصی است.

این ائتلاف پیام فوری را برای حرکتی در پاسخ به بحران بی سابقه انسانی فاجعه بار رفح در جنوب غزه صادر کرد.

این ائتلاف تاکید کرد: هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه ساکنان غیرنظامی در غزه محکوم شده است و از جامعه بین المللی خواسته می شود تدابیر قاطع و جدی برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش علیه بشریت اجرا کند.

کد خبر 1750257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha