رقابت نمایندگان ۱۱ کشور در بخش بانوان مسابقات بین المللی قرآن

عبداللهیان با ابیان اینکه شرکت‌کنندگانی از ۱۱ کشور دنیا در بخش بانوان مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور یافته اند، گفت: ۳۵ بانو در بخش قرائت و ترتیل در چهلمین دوره مسابقات قرآن رقابت می‌کنند.

«زکیه عبداللهیان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با شعار«یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت»، اظهار کرد: رقابت ها در بخش های بانوان و برادران و دانش آموزی مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور ۴۰ کشور دنیا در حال برگزاری است و در بخش بانوان در دو رشته حفظ و ترتیل متسابقین با هم به رقابت می پردازند.

رییس کمیته بانوان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بیان کرد: در رشته حفظ کل و ترتیل با ارزیابی های اولیه که صورت گرفت، نهایتا نمایندگان ۱۱ کشور به این بخش راه یافتند.

وی با اشاره به سطح کیفی شرکت کنندگان بخش بانوان این دوره از مسابقات گفت: شرکت کنندگان بخش نهایی مسابقات بانوان از قاریان و حفاظ ممتاز دیگر کشورها هستند، آنها برای راهیابی به این مرحله ماه های آذر و دی آثارشان را به ایران و سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال نمودند، سپس آثار آنها توسط بهترین داورها، داوری شد و منتخبان به مرحله نهایی  راه یافتند.

عبداللهیان با اشاره به راهیابی ۳۵ نفر به بخش بانوان این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات در بخش بانوان تا سی‌ام بهمن در نوبت صبح تا ظهر برگزار می شود.

رقابت نمایندگان ۴۰ کشور دنیا در بخش بانوان مسابقات بین المللی قرآن

وی در ادامه تصریح کرد: هیئت داوران مسابقات بانوان متشکل از ۱۴ نفر است که پنج نفر آنها غیرایرانی و از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، بحرین و تانزانیا هستند و در کنار آنها یک استاد راهنما و ناظر فنی هم رقابت ها را دنبال می کنند.

عبداللهیان با اشاره به تدارک برنامه های جانبی برای بازدیدکنندگان از چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: در کنار برگزاری این مسابقات در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن کریم برگزار و در سالن های جانبی نیز نمایشگاه فرهنگی، غرفه مشاوره و کتابخوانی نیز برپا شده است. همچنین، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با برپایی غرفه های استعدادیابی، از میان کسانی که به رشته قرائت قرآن کریم علاقه مند هستند، استعدادیابی صورت می گیرد.

رقابت نمایندگان ۴۰ کشور دنیا در بخش بانوان مسابقات بین المللی قرآن

رییس کمیته بانوان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم این رقابت ها را مایه مباهات و افتخار نظام و جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضور از کشورهای مختلف برای شرکت در این مسابقات افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان از روز ۲۶ بهمن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

کد خبر 1750680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha