انتخاب اصلح در بزنگاه‌ها بهترین عملکرد را دارد

آیت الله احمد شیخ بهایی گفت: با توجه به اهمیت جایگاه رهبری، انتخابات مجلس خبرگان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم باید در بین گزینه‌های موجود بهترین‌ها را برگزینند تا آنها نیز در زمان ضرورت بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

آیت الله احمد شیخ بهایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، یکی از اهداف نظام را ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) دانست و گفت: حلقه وصل این نظام به سلسله انبیا و اولیا معصوم (ع)، ولایت فقیه است.

این کاندیدای نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فقیه عادل، مدیر، مدبر، شجاع و زمان شناس وظیفه انبیا (ع) را در زمان غیبت به دوش می‌کشد.

وی ابراز کرد: خبرگان علمایی هستند که مورد قبول و رای مردم قرار گرفته و به عنوان نماینده مردم در نظارت بر ولی فقیه و انتخاب رهبر در لحظه نیاز عمل می‌کنند و این نشان از اهمیت موضوع خبرگان در تحقق اهداف بلند نظام اسلامی دارد.

آیت الله شیخ بهایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت جایگاه رهبری، انتخابات مجلس خبرگان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم باید در بین گزینه‌های موجود بهترین‌ها را برگزینند تا آنها نیز در زمان ضرورت بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

این کاندیدای نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هنگامی که دسترسی به معصوم امکان پذیر نیست باید نزدیک‌ ترین فرد به او در صفات را انتخاب کرد و برای این کار باید بهترین گزینه‌ها را برای مجلس خبرگان انتخاب کرد تا درصد اشتباه به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: از آنجا که وظیفه خبرگان تشخیص شرایط رهبری برای نظارت بر رهبر موجود و انتخاب رهبر در صورت ضرورت است بنابراین هر کس که این توانایی در او بیشتر است و از تقوا و عدالت بالاتری برخوردار می باشد اصلح و شایسته تر خواهد بود.

آیت الله شیخ بهایی خاطرنشان کرد: از آنجا که ولایت فقیه از مهمترین ارکان نظام است و اسلامیت نظام در گرو آن می باشد بنابراین لازم است کسانی که خود را واجد شرایط می‌بینند در این عرصه حاضر شده و خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

این کاندیدای نمایندگی مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با توجه بر لزوم جمع جهات علمی، اخلاقی، سیاسی، مردمی و... و. در نماینده، تعداد واجدین شرایط زیاد نخواهد بود بنابراین حضور آنها در صحنه انتخابات ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: هر قدر فرد انتخاب شده نهایی خصوصیات لازم را در سطح بالاتری داشته باشد، نظارت و انتخاب او از دقت بیشتری برخوردار خواهد شد.

آیت الله شیخ بهایی گفت: هر چه رهبر و ولی فقیه صفات مذکور در قانون اساسی را در سطح بالاتری دارا باشد، نظام اسلامی در تحقق اهداف خود موفق تر خواهد بود و در این مسیر امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) از نمونه های بی‌نظیر در این عرصه می باشند و ان شاء الله پرچم اسلام به دست ولی‌عصر (عج) داده می شود.

کد خبر 1750791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha