درخواست ۲۶ کشور اروپایی برای آتش‌بس بشردوستانه در غزه

به دنبال ادامه حملات خونین در غزه و قتل و اعدام و تجاوز به زنان در غزه، ۲۶ کشور اروپایی خواستار «آتش بس فوری بشردوستانه» شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، غزه،  بیش از ۴ ماه است که شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی است و حملات این رژیم  منجر به شهادت ۲۹۰۹۲ شهید شده است که زنان و کودکان بیشترین آمار قربانیان آن هستند.

در همین راستا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ۲۶ کشور از ۲۷ کشور عضو، خواستار«آتش بس فوری بشردوستانه» شدند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه اروپا اظهار داشت: این درخواست که مجارستان آن را رد کرد به معنای توقف جنگ است و بعداً راه را برای آتش بس دائمی هموار می‌کند.

کارشناسان سازمان ملل از نقض شدید حقوق بشر که همچنان زنان و دختران فلسطینی در معرض آن قرار دارند، ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان سازمان ملل گفتند: اطلاعات و گزارش‌هایی دریافت کرده اند که حاکی از آن است زنان و دختران فلسطینی در غزه، اغلب در کنار اعضای خانواده از جمله فرزندانشان، مورد اعدام خودسرانه قرار گرفته اند.

کارشناسان همچنین از بازداشت خودسرانه صدها زن و دختر فلسطینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: زنان فلسطینی در غزه در قفس در زیر باران، سرما و بدون غذا بازداشت شدند.

کارشناسان گفتند: ما به ویژه از گزارش‌ها مبنی بر اینکه زنان و دختران فلسطینی بازداشت شده نیز مورد تجاوز جنسی متعددی قرار گرفته اند، مانند برهنه شدن و بازرسی توسط افسران مرد ارتش اسرائیل ناراحت هستیم.

در همین حال، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به حملات خونین خود ادامه دادند و در نتیجه حملات به چندین منطقه در نوار غزه و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، ده‌ها شهید و تعدادی مجروح برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۲۹ هزار و ۹۲ شهید و ۶۹ هزار و ۲۸ مجروح رسیده است.

وی افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ قتل عام انجام دادند که ۱۰۷ شهید و ۱۴۵ مجروح به جا گذاشته است.

اشغالگران همچنین به تجاوزات خود به بیمارستان‌ها ادامه داده و  ۱۴ بیمار از بیمارستان ناصر در خان یونس تخلیه شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که بیماران تخلیه شده از جمله پنج مورد نیاز به دیالیز و سه مورد مراقبت های ویژه با تلاش سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان های دیگر در جنوب غزه منتقل شدند.

وی افزود: ۲۵ کادر درمانی و ۱۳۶ بیمار همچنان بدون برق، آب، غذا، اکسیژن و امکانات درمانی برای موارد سخت در مجتمع درمانی ناصر هستند.

با این وجود، گردان‌های القسام از کشته و زخمی شدن ۱۷ نظامی اسرائیلی در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 1750869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha