قرآن همه زندگی من است/ سطح مسابقات قرآن ایران بالاست

احمدی با بیان اینکه قرآن همه زندگی من است گفت: بار اول است که در این مسابقات شرکت می کنم. مسابقات در سطح بسیار خوب و عالی برگزار می شود به ویژه در رشته حفظ، هم دانش آموزان و هم بزرگسالان از سطح بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۶ بهمن ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و با حضور ۹۹ قاری و حافظ قرآن کریم از ۴۴ کشور در دو گروه بانوان و مردان (بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان) تا اول اسفند ماه ادامه دارد.

یکی از شرکت کنندگان این دوره از مسابقات حمیده احمدی ( افغانستانی) 39 ساله نماینده کشور کانادا در رشته ترتیل است که برای اولین بار در این دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

حمیده احمدی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: بنده بار اول است که در این دوره از مسابقات شرکت می کنم. مسابقات در سطح بسیار خوب و عالی برگزار می شود به ویژه در رشته حفظ هم دانش آموزان و هم بزرگسالان از سطح بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم نقش مهمی در اتحاد کشورهای اسلامی دارد گفت: از آنجا که قرآن کریم کتاب واحد همه مسلمانان جهان است و احترام خاصی به آن قایل هستیم، وقتی با برگزاری چنین مسابقاتی گرد هم جمع می شوند یک همدلی و اتحاد خوبی بین مسلمانان ایجاد می شود که ما و هیچ کشور اسلامی دیگری نمی تواند آن را نادیده بگیرد لذا این اتحاد بسیار محسوس است و می تواند پایدار باشد.

احمدی بیان کرد: من بزرگ شده ایران هستم. اکنون 18 سال است که به کانادا مهاجرت کردم. تحصیلات قرآنی خود را در مهد قرآن کریم گذراندم ضمن اینکه  گواهینامه دوره تربیت مربی و تربیت داوری را هم در ایران  اخذ کردم. رشته اصلی من حفظ قرآن بود، منتهی چون زمان کمی داشتم و نمی تونستم خود را آماده کنم به همین دلیل در رشته ترتیل شرکت نمودم.

وی با بیان اینکه قرآن همه زندگی من است افزود: بدون قرآن نمی تونم زندگی کنم. ممکن است فاصله ایجاد شود یا به عنوان یک حافظ، نتوانم یک مدت طولانی برای تثبیت قرآنم دوره داشته باشم، ولی این رشته ناگسستنی است و هیچ وقت نمی توانم از آن دور شوم . شاید فراموشی حفظ قرآن یکی از مزیت های آن است که آدم مجبور شود دوباره برگردد و با خواندنش انس بیشتری با این کتاب الهی بگیرد.

این شرکت کننده مسابقات قرآن در ادامه خاطر نشان کرد: برای من که مادر سه فرزند بودم یک مدت فاصله طولانی بین من و قرآن افتاد و نتوانستم دوره کنم ولی این رشته گسسته نشد، دوباره برگشتم و دوره هایم را آغاز نمودم، هر چند همیشه در زمینه تدریس و تحصیل قرآن فعالیت های خاص خود را داشتم ولی با این اوصاف برگشتم و قوی تر از گذشته به کار خود ادامه دادم.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی در کانادا گفت: مسلمانان از کشورهای مختلف مرکز اسلامی (افغان ها ایرانیان) مخصوص به خود را دارند. من یکی از داوران قرآن در کانادا هستم. در مراکز اسلامی کانادا مخصوصا در ماه مبارک رمضان مسابقات قران داریم که در سطح ایالتی یا شهری برگزار می شود و بعضی مواقع هم مسابقات فقط بین مراکز اسلامی برگزار می شود. 

احمدی اظهار کرد: هر چند مسابقات قرآنی کانادا به اندازه مسابقات ایران پررنگ نیست ولی در مجموع خوب است ضمن اینکه در مراکز اسلامی افرادی وجود دارد که از سطح بالایی برخودار هستند و قابلیت شرکت در مسابقات بین المللی قرآن در سال های آینده را دارند.

کد خبر 1750890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha