کمک خلاقانه بانوی هلندی به آوارگان غزه

«ناتالی هاتن» فعال هلندی 52 ساله که 30 سال پیش به دین اسلام گروید، به دلیل کمبود غذا در غزه با طرح خلاقانه ای به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان محلی و در اختیار قراردادن سریع محصولات به مردم غزه اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه و با تشدید محاصره، «ناتالی هاتن» هلندی (۵۲ ساله) از طریق بنیاد «اینونت» که با دیگران تأسیس کرده بود، موفق شد کمک‌هایی به آوارگان نوار غزه ارایه کند.

 بنیاد «اینونت» که توسط ناتالی هاتن در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، با یک شبکه محلی در غزه کار می‌کند. این بنیاد توانست از طریق این شبکه آب و غذا را از انبارها و فروشگاه‌ها خریداری کند و در اختیار آوارگان قرار دهد. با کمبود غذا در غزه، این بنیاد راه‌های دیگری را با کمک داوطلبان برای تامین غذا جستجو کرد.

این فعال هلندی که بیش از ۳۰ سال پیش به اسلام گرویده است، دراین باره گفت: تیم داوطلب، محصولات کشاورزی را از کشاورزان محلی خریداری می کند تا به سرعت سبزیجات را در اختیار مردم غزه قرار دهد.

ناتالی که توانست مدرسه ای را برای پناه دادن به آوارگان داخل نوار غزه آماده کند، گفت: ۲۵ زن در این مدرسه زایمان کردند. من هنوز تحت تاثیر این مسئله هستم . من چهار بار زایمان کردم و می دانم که زنان در این زمان چقدر ضعیف می‌شوند.

 ناتالی افزود: هدف بنیاد ما توانمندسازی جوانان و آموزش مردم در جهان است. از آنجایی که شنیدیم که نیاز آوارگان غزه واقعا ضروری است، تصمیم گرفتیم فورا کمک کنیم.

 وی افزود: یک کمپین بین المللی برای کمک به غزه از طریق پلتفرم این بنیاد به منظور تضمین رسیدن کمک‌ها به آوارگان راه اندازی شده است.

 از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ارتش اشغالگر اسرائیل جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی سابقه و تخریب گسترده زیرساخت ها، ده ها هزار قربانی غیرنظامی که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است. این مسئله باعث شده تا پای تل آویو به دیوان بین المللی دادگستری به اتهام نسل کشی باز شود.

کد خبر 1750961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha