جایگاه فارس در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی تثبیت شود

حجت الاسلام قانع گفت: آنچه که مورد مطالبه استان فارس است این است که جایگاهش در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی تثبیت شود و موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام ابراهیم قانع در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با گرامی داشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: این روز یادگار مهم شهیدان رجایی و باهنر است که جای خالی امر تربیت، تزکیه و معنویت در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور قبل از انقلاب که در ساختار کشور حاکم بود این دو شهید را بر آن داشت که به بازسازی و ترمیم و اصلاح نهاد آموزش و ترییت برپایه تزکیه و معنویت اقدام کنند.

وی افزود: شهید باهنر در تعبیری دارند مربیان زمانی با انبیا هم سطح و با امام عادل هم ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پرکنند.انشاالله درجات این شهدای گرانقدر نزد خدا متعالی باشد و اهتمام همه مسئولین و خانواده‌ها به امر تربیت بیش از گذشته باشد. 

امام جمعه موقت شیراز با تبریک میلاد مسعود امام زمان(عج) افزود: این بسترهای جشن‌های مردمی که به نام نامی حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود یکی از بهترین ظرفیت‌هایی است که انشاالله ما می‌توانیم اتصال معنوی مردم با حضرت را تقویت کنیم و با حضور پرشور همه عزیزان در مراسمات جشن به جهانیان این پیام را بدهیم که منتظران حقیقی صلح و عدالت و منجی عالم بشریت ما ایرانی‌ها هستیم و سومین حرم اهل بیت در جوار ملکوتی حضرت احمد بن موسی(ع) مثل یک نگین درخشان خواهد درخشید. 

وی همچنین به مسئله انتخابات اشاره مسئله انتخابات گفت: از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری در نگاه و افق تمدنی خود به آن توجه کردند مسئله نقش‌آفرینی ویژه و انحصاری ملت ایران و اساسا تفکر انقلاب اسلامی در زمینه سازی ظهور است که در صورت پیروزی ملت ایران آماده می شود.

به گفته امام جمعه موقت شیراز امروز مسیر تاریخ مسیر ظلم است، مسیر سلطه‌گری و سلطه‌پذیری که یک عده در دنیا سلطه‌گر هستند و یک عده سلطه‌پذیر و اگر شما ملت ایران توانستید پیروز شوید و به آن نقطه موعود برسید مسیر تاریخ عوض خواهد شد و زمینه ظهور ولی عصر آماده خواهد شد و دنیا وارد یک مرحله جدیدی خواهد شد، این بسته به عزم امروز من و شما و بسته به معرفت امروز من و شماست‌. 

وی بیان کرد: در این نگاه تمدنی و راهبردی که مقام معظم رهبری برای ظرفیت و سرمایه عظیم ایمان مردم شریف ایران اسلامی دارند می فرمایند که انحصارا تغییر مسیر تاریخ و حکومت عدل و صلح بر این عالم تنها به دست شما ملت شریف ایران و تفکر انقلاب است، هر کس در هر جای این عالم زندگی می‌کند اگر دنباله روی تفکر ملت ایران باشد می‌تواند مسیر تاریخ را عوض کند و این ماموریت و وظیفه سنگین ما می شود لذا در عرصه‌های مختلف اگر بخواهیم تکلیف و ماموریت زمینه‌سازی ظهور را مشخص کنیم بایستی نگاه کنیم ببینیم فرمایش ناخدای کشتی انقلاب چیست و رفتار سیاسی آحاد مردم، عزم و اراده  سیاسی آحاد مردم مطالبه‌ای است که رهبری از ما دارد. 

به اذعان وی، رفتار دینی و انقلابی اکنون مردم ایران حمایت از حاکمیت اسلام و تقویت بنیان‌ها و همچنین پشتیبانی از مسیر نورانی ولایت و ولایت فقیه یک ماموریت اصیل و جدی است که همه پای این کار ایستاده ایم و در عرصه انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری علم بلند نظام جمهوری اسلامی و مظهر مردم سالاری دینی، ایمان انقلابی مردم و خودآگاهی و غیرت ملی مردم، روحیه سلطه‌ناپذیری و صداقت ملی و انقلابی مردم در حمایت از این سرزمین و کشور امام زمان(عج) مشت محکم دیگری بر دهان استکباراست. 

وی ادامه داد: همه ما با عزم راسخ و کنش‌گری فعال هم خودمان در این کارزار بزرگ نظام یعنی انتخابات شرکت خواهیم کرد و هم بقیه آحاد ملت شریف ایران را به این امر بسیار مهم و راهبردی دعوت می کنیم. 

قانع در توصیه به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای انتخابات در معرض پذیرش مسئولیت دینی و انقلابی قرارگرفته اند. نمایندگی و وکالت از مردم شریف یک تعهد دینی شرعی و انقلابی به بار می آورد و باید حواسمان را جمع کنیم بناست چه اقدامی و چه مسیری را برای استیفای حقوق این مردم شریف انجام دهیم. 

وی بیان کرد: در استان فارس و شهرستان‌های استان پهناور ظرفیت‌های ویژه‌ای داریم، ظرفیت برجسته ویژه تمدنی و سرشار از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در استان فارس، سرمایه عظیم نخبگانی انقلابی و تمدنی مردم، جایگاه متعالی سومین حرم اهل بیت(ع) به عنوان سومین شهر راهبردی و تاثیرگذار و فرهنگساز در کشور و بستر آماده استان در تاثیرگذاری‌های کلان ملی و بین المللی و نمایندگان با این سرمایه عظیم مواجه هستند.ماموریت استیفای حقوق و مطالبات به حق مردم استان ماموریتی بس سنگین است که نیازمند تعهد، تخصص، انگیزه دینی و انقلابی و مجاهدت است. 

قانع گفت: آنچه که مورد مطالبه استان فارس است این است که جایگاهش در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی تثبیت شود و موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور ارتقا پیدا کند و مسئله قطب اقتصادی در جنوب کشور و اقتصاد دریا محور مورد توجه قرار گیرد و در سطح ملی تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کنش‌گری در تصمیم‌سازی‌های ملی و بین‌المللی که ما توقع داریم از ظرفیت تمدنی، ولایی، انقلابی، دینی و نخبگانی این استان در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم و این نیازمند کنشگری فعال نمایندگان در هر دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان است لذا مسئله تعهد و تخصص ارتباط دقیق میدانی با نظام مسائل مهم استان از شاخصه‌های اصلی است که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 1751340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha