افزایش ۳۰۰ درصدی جرایم ضد مسلمانان انگلیس در ۴ ماه گذشته

بر اساس داده‌های گروه نظارت بر جنایات ضد نفرت موسسه «تل ماما» ، جنایات و حوادث ناشی از نفرت ضد مسلمانان در بریتانیا در چهار ماه گذشته و در بحبوحه جنگ ویرانگر  اسرائیل در غزه، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «moroccoworldnews»، بر اساس داده‌های گروه نظارت بر جنایات ضد نفرت موسسه «تل ماما» ، جنایات و حوادث ناشی از نفرت ضد مسلمانان در بریتانیا در چهار ماه گذشته و در بحبوحه جنگ ویرانگر  اسرائیل در غزه، بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

تل ماما بیش از دو هزار مورد نفرت ضد مسلمانان را در بازه زمانی بین ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۷ فوریه ۲۰۲۴  ثبت کرده است.

این بالاترین تعداد موارد نفرت ضد مسلمانان ثبت شده در یک دوره چهار ماهه از زمان شروع نظارت سازمان در سال ۲۰۱۱ است.

بر اساس گزارش تل ماما از ۲۰۱۰ حادثه، ۹۰۱ مورد به صورت آفلاین و یک هزار و ۱۰۹ مورد به صورت آنلاین رخ داده و بیش از نیمی از کل حوادث ثبت شده، موارد سخنان ناشی از نفرت در شبکه های اجتماعی بوده است.

تل ماما همچنین حملات فیزیکی، رفتار توهین آمیز، تهدید، اقدامات خرابکارانه و نوشته‌های ضد مسلمانان بر روی دیوار مساجد و دیگر مکان‌های متعلق به مسلمانان را مستند کرد.

در گزارش این موسسه تحقیقاتی آمده است که بیش از ۶۵ درصد از قربانیان ثبت شده در این زمینه زنان مسلمان هستند که به خاطر داشتن حجاب مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این جنایات ناشی از نفرت فقط به حوادث فردی محدود نمی شود، بلکه حمله به اماکن مذهبی مسلمانان نیز انجام می شود که تل ماما از جمله این حملات به  نامه تهدید به مرگ اعضای یک مسجد، اشاره کرده است.

ایمان عطا، مدیر تل ماما گفت: ما عمیقانگران تاثیرات جنگ اسرائیل در غزه بر جنایات نفرت و انسجام اجتماعی در بریتانیا هستیم. این افزایش نفرت ضد مسلمانان غیرقابل قبول است و ما امیدواریم که رهبران سیاسی به این مسئله توجه کنند.

عطا خاطرنشان کرد که زنان بارها در چهار ماه اخیر، نفرت را به دلیل پوشش مذهبی خود تجربه کرده‌اند .

وی تاکید کرد که یک زن مسلمان نباید تنها به این دلیل که نمی‌خواهد مورد حمله قرار گیرد مجبور به برداشتن روسری شود.

مدیر تل ماما گفت: واقعا دلیلی برای نفرت وجود ندارد و ضروری است ما پیوندهایی را که بین جوامع داریم حفظ کنیم، پرورش دهیم و از آنها محافظت کنیم.

از آنجایی که تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان بالاست، بسیاری نگران هستند که بدون مداخله‌های مناسب، این بحران ممکن است باعث ایجاد تفرقه و بی‌ثباتی بیشتر در داخل شود.

کد خبر 1751396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha