شرکت در انتخابات، مهمترین جلوه همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه شرکت در انتخابات، مهمترین جلوه همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی است، گفت: حیات و بالندگی کشور، عزت و اقتدار نظام، پیشرفت و امنیت نظام و کشور در گرو شرکت مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید " وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ و ﻛﺴﺎﻧی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﭼﻮﻥ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺣﻖ ﻭ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻣﮋﺩﻩ ﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﻭﻳﮋﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺯﻳﺮِ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥِ آﻥ ﻧﻬﺮﻫﺎ ﺟﺎﺭی ﺍﺳﺖ".

وی در ادامه بیان کرد: البته دهها آیه دیگر مبنی بر اهمیت عمل صالح در قرآن کریم وجود دارد که ما به قسمتی از یک آیه بسنده کردیم و نکته دوم این است که این عمل صالح، عنوانی است برای مصادیقی که به صورت پراکنده در قرآن و روایات ائمه اطهار علیهم السلام به مصادیق آن نیز اشاره شده است.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه اصطلاحا عمل صالح به عملی گفته می شود که علاوه بر خوب بودن به دیگران هم منفعت برساند، افزود: یکی از آیاتی که به مصادیقی از عمل صالح اشاره می کند این آیه شریفه است که در سوره توبه خداوند متعال می فرماید "مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن یَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ؛ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻭ ﺑﺎﺩﻳﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻧﺎﻧﻨﺪ، ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺗﺨﻠﻒ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺴﺰﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺯ ﺣﻔﻆ ﺟﺎﻥ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺷﺪﺍﻳﺪ ﻭ ﺳﺨﺘی ﻫﺎ ﺩﺭﻳﻎ ﻭﺭﺯﻧﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﻫﻴﭻ ﺗﺸﻨﮕﻲ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻭ ﮔﺮﺳﻨﮕﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﻣﻜﺎنی ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ می ﺁﻭﺭﺩ، ﻗﺪم ﻧﻤﻰ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ دشمنی ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻧﻤﻰ گیرند ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍی ﺩﺭ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺎﻩ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ".

وی ادامه داد: همانگونه که ملاحظه می فرمائید در این آیه شریفه به سه مصداق مهم از مصادیق عمل صالح شامل تشنگی، رنج و سختی در راه خدا، قدم گذاشتن در مسیری که دشمن را عصبانی می کند و انتقام از دشمنان اسلام اشاره شده است.

حجت الاسلام شاکری افزود: حال با توجه به این مقدماتی که بیان شد نتیجه می گیریم که قطعا شرکت در انتخابات هم حسنه و عمل نیک است چرا که خواست رهبر مسلمین جهان است و هم منفعت رساندن به دیگران و هموطنان است چرا که باعث اقتدار نظام و ایران اسلامی و هم باعث خشمگین کردن و عصبانیت دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود پس در عصر حاضر شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح پ، مهمترین جلوه عمل صالح است.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه قدرت هر کشور و نظامی، همراهی و پشتوانه مردمی آن نظام است، گفت: مهمترین جلوه همراهی مردم با نظام، شرکت در انتخابات و رای دادن به نماینده اصلح است مخصوصا اینکه چشم تمام دشمنان نظام به شرکت مردم در انتخابات است.

وی در ادامه بیان کرد: حضور کمتر مردم در انتخابات به معنای پشتیبانی کمتر مردم از نظام و پشتیبانی کمتر مردم یعنی جری کردن معاندین و دشمنان نظام نسبت به اعمال تحریم ها و تهدیدها و بدعهدی ها و بدقولی ها و تحریک اغتشاشگران نسبت به تخریب و هرج و مرج است.

حجت الاسلام شاکری ادامه داد: از طرفی شرکت بیشتر و انتخاب اصلح به معنای پیشرفت نظام در جهت آرمان های نظام، تصویب قوانینی در جهت خدمت به مردم، برطرف کردن گره های کاری قانونی و خدمت رسانی به مردم، برآورده کردن خواسته های رهبری نظام و نهایتا امنیت و آرامش مردم و زندگی همراه با عزت و شرافت مسلمانان است.

امام جمعه فردوس عنوان داشت: شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح علاوه بر آثار و برکات فردی مانند اینکه انسان با انتخاب فرد اصلح به آرامش روحی و روانی می رسد، آثار و برکات اجتماعی، سیاسی، ملی هم دارد و حیات و بالندگی کشور، عزت و اقتدار نظام، پیشرفت و امنیت نظام و کشور در گرو شرکت مردم در انتخابات است.

وی در پایان گفت: امیدوارم به لطف الهی و عنایات ائمه اطهار علیهم السلام، این بار هم مردم باحضور سازنده خود و مشارکت حداکثری، برگ زرینی را در دفتر انقلاب ثبت نمایند.

کد خبر 1751440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha